به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیشنهاد کرد نمونه خون نماینده ترک تبار پیشنهاد دهنده طرح شناسایی نسل کشی ارامنه در پارلمان آلمان مورد آزمایش قرار گیرد.

لازم بذکر است که این طرح توسط جم اوزدمیر سیاستمدار ترک تبار آلمانی ارائه شده است. این لایحه با در خواست مشترک اکثریت پارلمانی حاکم و حزب سبزهای آلمان در پارلمان این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

اردوغان در جمع فارغ التحصیلان دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول افزود."چنین بنظر می رسد که فردی عاقل طرحی تدوین کرده و به مجلس آلمان ارائه نموده است. او در آلمان زاده شده و رشد کرده است. شما کدام آرشیو را مورد مطالعه قرار داده اید و از این موضوع چه می دانید؟ او ظاهرا ترک تبار است. اما ترک بودن او جای تردید دارد. نمونه خون او را باید در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار داد. زیرا کسی که در رگ هایش خود این ملت جاری باشد او را متهم به ارتکاب نسل کشی نخواهد کرد. کسانی او را از بالا هدایت می کنند و مهم علت این موضوع است."

رئیس جمهوری ترکیه پیشتر نیز از تصویب طرح شناسایی رسمی نسل کشی ارامنه در سال 1915 میلادی توسط امپراطوری عثمانی انتقاد کرده بود.

اردوغان تاکید کرده است."آلمان باید پاسخگوی کشتار بیش از صد هزار شهروند نامیبیایی باشد." اردوغان همچنین با اشاره به واقعه هولوکاست تاکید کرده است آلمان آخرین کشوری است که صلاحیت اظهار نظر پیرامون نسل کشی را دارد.

لازم بذکر است که پارلمان آلمان (بوندستاگ) روزدوم ژوئن با تصویب طرحی نسل کشی ارامنه در سال 1915 میلادی توسط امپراطوری عثمانی را به رسمیت شناخت. این طرح با اکثریت قاطع نمایندگان بوندستاگ به تصویب رسید و تنها یک نماینده با آن مخالفت کرده و یک نفر نیز رای ممتنع داد.