به نقل از سایت: www.hoosk.net

ترک ها همیشه کشورها و افرادی را که می خواهند اسناد و مدارک تاریخی مرتبط با کشته شدن یک و نیم میلیون ارمنی در امپراتوری عثمانی را بررسی و نسل کشی بنامند تهدید می کند.اما آیا اردوغان فکر می کرد که آلمان راه نفی و انکار هولوکاست ارمنیان را در پیش بگیرد ؟

 

همه اینها مواردی است که رابرت فیسک روزنامه نگار شهیر بریتانیایی در روزنامه ایندیپندت منتشر کرده است.

فیسک می نویسد:

مجلس بوندستاگ آلمان با اکثریت آراء کشتارهای ارمنیان در امپراتوری عثمانی را نسل کشی نامید و آن را به رسمیت شناخت.مسئله ای که تمام دنیا در مورد آن می دانند و به ان باور دارند، غیر از ترک ها.

طبق روال سیاست های دولتی ترکیه، اینبار نیز آنها در آغاز شروع به تهدید کردند،آن ها ایمیل های تهدید آمیز برای نمایندگان مجلس آلمان ارسال و پس از تصویب لایحه نیز سفیر خود در آلمان را به آنکارا فراخواندند.اما نتیجه عکس خواسته های اردوغان و دولتش بود و آلمان به عنوان متحد ترکیه در جنگ جهانی اول نه تنها کشتارهای ارمنیان در امپراتوری عثمانی را نسل کشی نامید بلکه گناه و کوتاهی خود در این کشتارها را نیز پذیرفت.

بیچاره آنگلا مرکل که تا به امروز دعا می کرد ترکیه در مقابل لغو قانون ورود بدون ویزای اتباع ترکیه ای به خاک اروپا مقابله به مثل کند و پناهجویان سوری را به اروپا گسیل نماید امروز با مشکل جدیدی نیز رو به رو شده است.

رابرت فیسک در ادامه می نویسد:

جمجمه ها و استخوان های ارمنیان تا کنون در صحراهای ترکیه و سوریه که امروز تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارند دفن می باشد و هنگامی که گروه تروریستی «جبهة نصرت» بخش هایی از دیرالزور سوریه را متصرف شد کلیسای ارمنیان آن شهر را منفجر و استخوان های دفن شده ارمنیان در این کلیسا را به  کوچه ها ریختند.

برخی از مقامات آلمانی که در آن زمان شاهد و شریک عثمانی ها در نسل کشی ارمنیان بودند بعدها با استفاده از آن تجربیات هولوکاست یهودیان را به اجرا گذاشتند و هیتلر نیز قبل از حمله به لهستان در جمع افسران ارتش خود گفت:

«امروز چه کسی نابودی ارمنیان را به خاطر می آورد»

رابرت فیسک در انتها می نویسد:

تا کنون کشورهای مهمی چون روسیه،فرانسه و آلمان در کنار بیست و پنج کشور و نهاد دیگر،نسل کشی ارمنیان را به رسمیت شناخته اند اما ایالات متحده امریکا تا کنون این واقعه را به رسمیت نشناخته است زیرا امریکا در ترکیه دارای پایگاه های نظامی مهمی است که بوسیله آن امروز با گروه تروریستی داعش در حال نبرد بوده و ترکیه نیز از این فاکتور به خوبی استفاده کرده و امریکا را تحت فشار قرار می دهد.