به نقل از سایت: www.yjc.ir

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آرمن پرس؛ "هویک آبراهامیان،" نخست وزیر ارمنستان، در جلسه شورای بین دولت های اوراسیا اظهار داشت آماده همکاری با ایران به عنوان حلقه اتصال اروپا و آسیا است. 

آبراهامیان در جلسه شورای بین دولت های اوراسیا (آسیا و اروپا) گفت: توسعه همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای این اتحادیه اهمیت زیادی دارد و همکاری بین المللی نیز می تواند منجر به توسعه بیشتر اتحادیه اقتصادی اوراسیا گردد.

وی اضافه کرد: همکاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو با چین علاوه بر این که به افزایش حجم تجارت کمک خواهد کرد بلکه منجر به جذب سرمایه گذاری در زمینه طرح های زیرساختی بزرگ خواهد شد. 

نخست وزیر ارمنستان گفت: تلاش ها در این زمینه شامل طرحهایی نظیر ایجاد منطقه اقتصادی اوراسیا و جاده ابریشم چین است که اروپا و آسیا را از راههای مختلف از جمله از طریق کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از جمله از طریق ارمنستان، ایران و هند با یکدیگر مرتبط خواهد ساخت.

وی افزود: که ارمنستان با توجه به تجربه تاریخی و تنها کشور عضو این اتحادیه که مرز مشترک با ایران دارد، مایل به اجرای این پرو‍ژه است. به گفته نخست وزیر ارمنستان باید تمرکز ویژه ای به ایجاد بازار مشترک در اتحادیه اقتصادی اوراسیا گردد.