به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، احمد همتی معاون فرهنگي شهردار شيراز در این مراسم به معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های شهرشیراز پرداخت وگفت: شیراز از جایگاه ویژه ای در تاریخ ایران برخوردار است و آثار تاریخی برجای مانده و افتخار آمیز این دیار کهن، نشان از قابلیت های گردشگری و توریستی این شهر دارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: شیراز شهری است با قدمت چند هزار ساله که دارای بیشترین آثار ملی با ثبت جهانی وملی است و شیراز می تواند درزمینه های گردشگری، تاریخی، بهداشت و درمان، سیاحتی مراودات خوبی با کشور ارمنستان به ویژه شهر ایروان داشته باشد.

وی ضمن اینکه خواستار استمرار بازدیدهای فرهنگی بین دو شهر شد، تصریح کرد: شهرداری شیراز آمادگی لازم را جهت برگزاری هفته فرهنگی شیراز در شهر ایروان با محوریت هنرهای تجسمی، موسیقی سنتی و داشته های فرهنگی را دارد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تأکید کرد: انعقاد این تفاهم نامه فرصت تعامل و تبادل تجربیات بین دو شهر را به منظور ارتقای سطح همکاری و تقویت بین طرفین در زمینه های فرهنگی و هنری فراهم می کند.

وی با بيان اينكه ظرفیت‌های بسیار زیادی بين شهر ایروان و شیراز وجود دارد، تاكيد كرد: می‌توانيم از اين ظرفيت‌ها در راستای برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌های فرهنگی و هفته‌های فرهنگی استفاده و به رونق ‌بخشی ظرفيت‌های فرهنگی اين دو شهر كمک كنيم.

در ادامه آرام سوكیاسیان معاون فرهنگی شهرداری ایروان گفت: روابط دو کشور ایران و ارمنستان به سالیان بسیار طولانی بر می گردد و روابط بسیار قوی فرهنگی و هنری از دیر باز میان آنها وجود داشته و امیدواریم در آینده نیز بیشتر از گذشته باشد.

وی تصریح کرد: وابستگی فرهنگی بین ایران و ارمنستان بسیار زیاد است و هر دوکشور به این وابستگی افتخار می کنند.

آرام سوكیاسیان با تأکید بر اینکه از هر فرصتی برای نزدیک ‌تر شدن به شهر شیراز استفاده می‌کنیم و با کمال میل ایده برگزاری هفته‌های فرهنگی در ایروان را می‌پذیریم اظهار داشت: شهردار شیراز پیش نویسی از فعالیت های فرهنگی بین دو شهر جهت ارائه به شهردار ایروان آماده سازد تا پس از بررسی در مدت زمان کوتاهی زمینه همکاری بین دو شهر فراهم گردد.

وی شیراز را شهری زیبا با فرهنگی غنی توصیف کرد وگفت: این موضوع را در بدو ورود به شیراز می توان به خوبی حس کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شهر شیراز زمینه انعقاد عقد خواهرخواندگی شهرداری شیراز با شهرداری ایروان فراهم شود و مقرر شد از سوی معاون فرهنگی شهرداری شیراز رایزنی های لازم در این خصوص با شهردار صورت گیرد.

شایان ذکراست در متن این تفاهم  نامه با توجه به ارتباطات و جایگاه دو شهر شیراز و ایروان و همچنین علاقه مندی دو شهر به روابط دوستانه و فرهنگی مقرر شد که در حوزه های فرهنگی  گردشگری، اجتماعی، نمایشگاه های هنری صنایع دستی و همچنین برگزاری هفته های فرهنگی مشترک مورد توافق طرفین قرار گرفت.