به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

 

سرژ سرکیسیان و الهام علی اف روسای جمهوری ارمنستان و آذربایجان عصر روز دوشنبه در نشستی که در وین به ابتکار و با حضور جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه و آرلم دزیر وزیر مشاور در امور اروپای فرانسه برگزار شد، شرکت کردند.

در این دیدار ادوارد نعلبندیان و المار ممدیاروف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، جیمز وارلیک، ایگور پوپوف و پییر آندریو روسای آمریکایی، روس و فرانسوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به همراه آنژی کاسپرچیک نماینده ویژه ریاست این سازمان نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری آرمن پرس به نقل از بخش مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری ارمنستان، در این دیدار وضعیت ایجاد شده در پی نقض شدید آتش بس در اوایل ماه آوریل و همچنین راه های خروج از آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

نمایندگان آمریکا، روسیه و فرانسه به عنوان روسای گروه مینسک بر ضرورت اجرای بی قید و شرط توافقنامه های آتش بس منعقد شده در سال های 1994 و 1995 میلادی تاکید کردند.

در این نشست همچنین در خصوص برداشتن گام هایی در جهت نظارت در راستای اجرای توافقنامه های آتش بس، ایجاد مکانیزم هایی برای بررسی و تحقیق پیرامون موارد نقض آتش بس، تقویت توانایی های تیم نماینده ریاست دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا و همچنین از سرگیری روند مذاکرات برای حل مناقشه توافق به عمل آمد.