به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

 

گارو پایلان نماینده ارمنی مجلس ترکیه از حزب کردی دموکراتیک خلق ها در گفتگو با پایگاه خبری NEWS.am ارمنستان تاکید کرد که به صورت مداوم در شبکه های اجتماعی ترکیه مورد تهدید و توهین قرار می گیرد.

پایلان در رابطه با درگیری های فیزیکی اخیر در مجلس ترکیه و تهدیدات جانی علیه خود تاکید کرد: «تلاش هایی در ترکیه برای ساکت نمودن و سرکوب نه تنها من بلکه کلیه مخالفین در جریان است. البته تهدیدات برای یک مخالف ارمنی شدیدتر هستند. آن چه در پارلمان ترکیه رخ داد از پیش برنامه ریزی شده بود و با هدف تصفیه حساب به اجرا گذاشته شد».

وی همچنین عنوان کرده است که اگرچه همواره در شبکه های اجتماعی این کشور به دلیل هویت ارمنی مورد تهدید و توهین واقع شده است اما  پس از وقایع اخیر حمایت از او گسترده تر شده است.

پایلان همچنین افزود که تهدیدات علیه اعضای حزب کردی دموکراتیک خلق ها از سوی کاه ریاست جمهوری ترکیه هدایت می شوند.

این نماینده ارمنی پارلمان ترکیه در مورد کناره گیری تحمد داوداوغلو از سمت نخست وزیری این کشور گفت: «کناره گیری داوداوغلو حکایت از تغییرات در حکومت ترکیه دارد. به اعتقاد اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه پس از تحولات اخیر پست نخست وزیری اهمیت خود را از دست داده است. اردوغان به دنبال شخصی است که از او حرف شنوی کامل داشته باشد. ما تحولات اخیر را کودتای مدنی می دانیم».

وی همچنین افزود: «در حالیکه داوداوغلو بدنبال توسعه روابط ترکیه با اتحادیه اروپا بود، اردوغان اقدام به کودتای مدنی کرده و بلافاصله پس از آن اعلام کرد: «راه ما از هم جداست». در واقع اردوغان گام های برداشته شده را نابود کرد. ترکیه هر روز از دموکراسی دورتر می شود».