با همت کمیته ی منتخب از طرف شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران به منظور بزرگداشت 110-مین سالگرد تأسیس کتابخانه ی «نِرسِس شنورهالی» کلیسای وانک، بعد از ظهر روز جمعه 24 اردیبهشت 1395، در مقابل در ورودی کتابخانه، رونمائی آلبوم موسیقی پیانیست و موسیقیدان هامیک آلِکساندریان برگزار شد.

گرچه اجرای این برنامه در داخل ساختمان کتابخانه برنامه ریزی شده بود، ولی به جهت استقبال فراوان هنردوستان، در فضای باز و مقابل در ورودی کتابخانه صورت پذیرفت.

در این برنامه پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان، نمایندگان هیئت های مختلف خلیفه گری، مدارس و انجمن های ارامنه، خانواده و شاگردان آقای هامیک آلِکساندریان و جمع کثیری از دوستداران هنر حضور داشتند.

افتتاحیه برنامه توسط آقای آلکساندریان با اجرای موسیقی همنام با آلبوم، «زمزمه ی گلها» انجام گرفت، که در پی آن مجری برنامه خانم دِرماردیروسیان از طرف کمیته برگزار کننده 110-مین سالگرد تاسیس کتابخانه، حضور شرکت کنندگان در برنامه را گرامی داشت و توضیحاتی در مورد تاسیس کتابخانه و متعاقباً زندگی نامه و فعالیت های هنری آقای هامیک آلِکساندریان ارائه کرد.

در ادامه، آقای هامیک آلِکساندریان به اجرای تعدادی از قطعه های موسیقی آلبوم دوم خود پرداخت و با بیان سخنانی از رونمایی آلبومش در خلال برنامه های بزرگداشت تاسیس کتابخانه ابراز خوشحالی کرد. وی با اشاره به فعالیت های هنری اش بیان نمود که اولین آلبوم موسیقی خود را تحت عنوان «رقص پروانه ها» تقدیم والدینش و دومی را تقدیم همسرش نموده است. ایشان در پایان سخنان خود از شورای خلیفه گری، کمیته برگزار کننده و افرادی که در زمینه آماده سازی لوح فشرده آلبوم همکاری کرده اند قدردانی و تشکر نمود.

خانم دیلانچیان از طرف شورای خلیفه گری ارامنه سخنانی ارائه کرد. وی با اشاره به نقش مهم کتابخانه ی «نِرسِس شنورهالی» در زمینه ارمنی شناسی و انتشار ادبیات ارمنی، به اهمیت کتابخوانی پرداخت و همچنین همکاری آقای هامیک آلِکساندریان با شورای خلیفه گری را ارج نهاد.

پایان بخش برنامه، سخن عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان در تجلیل و تمجید از فعالیت های هنری آقای آلِکساندریان بود.

بعد از برنامه رونمایی آلبوم، پیانیست و موسیقیدان هامیک آلِکساندریان به امضای لوح فشرده ی آلبوم «زمزمه ی گلها» برای متقاضیان پرداخت.

شب هنری با پذیرایی به پایان رسید.