با توجه به تصمیم پیشوای مذهبی ارامنه ی حوزه ی سیلیسی کلیسای ارامنه عالیجناب جاثلیق آرام اول، مبنی بر تغییر محل فعالیت اسقف اعظم بابگِن چاریان که به مدت 12 سال به عنوان پیشوای مذهبی و خلیفه ی ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران انجام وظیفه نموده اند، و مراجعت ایشان تا اواخر ماه جاری میلادی به مرکز کلیسایی حوزه سیلیسی، دیدارهایی جهت خداحافظی با مقامات عالی رتبه دولتی در سطح استان و شهر اصفهان صورت گرفتند.

عالیجناب اسقف اعظم، به همراه گروهی از مسئولین خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، در طی روزهای 15، 19 و 22 اردیبهشت به ترتیب با حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، امیر رضا جهادی فرمانده ی ارشد ارتش منطقه ی اصفهان، دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان، دکتر جمالی نژاد شهردار کل اصفهان و مهندس عصارزادگان شهردار منطقه 5 اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان و در پایان با مهندس رضا امینی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان دیدار کردند.

اسقف اعظم بابگِن چاریان در طی دیدارها از کلیه ی مسئولین محترم جهت لطف و محبت و همکاری صمیمانه در طول 12 سال گذشته تشکر و قدردانی کرد. عالیجناب اسقف اعظم تاکید نمود که به هر کشوری که مامور شود سفیر غیر رسمی کشور ایران خواهد بود و همچنین در مورد فضای همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی ملاطفت آمیز حاکم در کشور نیز گواهی خواهد داد.

مقامات عالی رتبه مذهبی و دولتی با ابراز تأسف از مراجعت عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان از ایران، برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت در زمینه فعالیت های آینده شان کردند و ابراز امیدواری نمودند که روابط صمیمانه و متقابلی که عالیجناب اسقف اعظم مشوق آن بودند در آینده نیز بین خلیفه گری، جامعه ی ارامنه و مسئولین و واحدهای دولتی حفظ خواهند شد.