به نقل از سایت: www.irna.ir

 

«جاثلیق آرام اول» رهبر كلیسای ارامنه ارتدوكس بیت ‌كلیكیا در دیدار «ابوذر ابراهیمی تركمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وی از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران برای حسن توجه به مسائل اقلیت های دینی به ویژه ارامنه در ایران قدردانی كرد.

رهبر كلیسای ارامنه ارتدوكس گفت كه روابط مسلمانان و مسیحیان ارمنی در ایران می ‌تواند برای همزیستی پیروان ادیان الگو باشد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در این دیدار كه « محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان حضور داشت، با تشكر از رهبر كلیساهای ارامنه ارتدوكس برای میزبانی نشست گفت و گوی مسلمانان و ارامنه در اسفند 1393 ، گفت كه قرار است نشست بعدی در پائیز سال جاری در تهران برگزار شود.

ابراهیمی تركمان روز چهارشنبه برای شركت در دو نشست بین المللی اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت و اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

مسائل و تحولات منطقه، حمایت از مقاومت، وضعیت ارامنه ایران و اقدامات ایران در حوزه گفت وگوهای اسلامی - مسیحی از جمله موضوعاتی بودند كه دو طرف در این دیدار كه در انطلیاس مقر كلیسای ارامنه ارتدوكس بیت‌كلیكیا در بیروت برگزار شد، در باره آنها گفت وگو و تبادل نظر كردند.