پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان به همراه گروهی از  مسئولین شورای خلیفه گری و هیئت کارگزاران مدارس ارامنه اصفهان، با مدیر کل آموزش و پرورش استان آقای محمد حسن قائدیها، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 آقای دقیق، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، معاون آموزش متوسطه اداره کل، مدیر روابط عمومی و امور ارتباطات اداره کل، مدیر حراست اداره کل و جمعی از کارشناسان روابط عمومی اداره کل در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار کردند.

در ابتدای دیدار عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان سال نو را به همکاران فرهنگی و همه ایرانیان تبریک گفت. ایشان در میان سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وظیفه ی بسیار مهمی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده دارد، مراتب خوشحالی خود را از دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان و فرهنگیانی که در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می کنند بیان فرمودند.

عالیجناب اسقف اعظم در ادامه ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی مدیریت آموزش و پرورش استان و مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 3، بیان نمودند که در حال حاضر در حوزه مدارس ارامنه ی اصفهان مشکلات جدی به چشم نمی خورد و تنها یکسری مسائلی جزئی وجود دارند که با مساعدت و همکاری مسئولین قابل حل می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر و ابراز خرسندی از حضور اسقف اعظم و هیئت همراه در اداره کل، وظیفه ی تعلیم و مسئولیت معلمی و رهبری در مسیر مقدس تربیت دانش آموزان را عملی افتخارآمیز دانست. ایشان با اشاره به عید نوروز و تحول طبیعت، خانه تکانی دل و جان را در این ایام امری مهم دانستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه نگاه مسئولین نسبت به مدارس ارامنه هیچگونه تفاوتی با مدارس مسلمانان ندارد، اطمینان دادند به منظور رفع مشکلات موجود در حوزه ی مدارس ارامنه، در شورای برنامه ریزی اقداماتی خواهندکرد.

در ادامه ی دیدار آقای واچیک هایراپطیان، عضو شورای خلیفه گری ارامنه، با بیان اینکه مدارس ارامنه اصفهان با برخورداری از قدمت تاریخی و با وجود اینکه جزو اولین مدارس ایران شمرده می شوند، اظهار نمود که انتظار میرود نسبت به قرار دادن انها در طرح مدارس ماندگار با در نظر گرفتن ساختار و اساسنامه شورای خلیفه گری اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

در پایان کتابی با موضوع معرفی کلیساهای جلفای اصفهان به عنوان یادبود به مدیر کل آموزش و پرورش استان اهدا گردید.