ترجمه شده از: www.yerkirmedia.am

 

وزارت دفاع جمهوری ارمنستان تایید کرده است که در تاریخ 22 فروردین 1395 (10 آوریلن 2016)، با میانجی گری کمیته بین المللی صلیب سرخ و نماینده ی شخصی رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا، تبادل اجساد نظامیان کشته شده طی تجاوز مسلحانه ارتش جمهوری آذربایجان به مرزهای قره باغ در روزهای 14 الی 17 فروردین، صورت گرفته، که در این حین اجساد 18 سرباز ارمنی ارتش جمهوری قره باغ به طرف ارمنی تحویل داده شده است.

با توجه به این واقعیت که اجساد سربازان ارمنی مورد حتک حرمت قرار گرفته اند و مقامات مربوطه جمهوری قره باغ و نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز آن را ثبت نموده اند، وزارت دفاع جمهوری ارمنستان اعلام می نماید که این رفتار غیر انسانی، نقض آشکار قوانین حقوق بشردوستانه ی بین المللی می باشد که کمیسیون دولتی امور اسرا، گروگان ها و مفقودالاثرها ی جمهوری قره باغ کوهستانی به آن اشاره کرده است.

مسئولین جمهوری ارمنستان و جمهوری قره باغ در همکاری با سازمان های بین المللی، اقدام به جمع آوری مدارک و شواهد جنایات انجام شده و تشکیل پرونده های کیفری نموده اند.

وزارت دفاع جمهوری ارمنستان همچنین اعلام می نماید که در تمامی مجامع بین المللی مصرانه اسناد مربوط به نقض قوانین حقوق بشردوستانه ی بین المللی و کنوانسیون های مختلف (درگیری های مسلحانه) از طرف جمهوری آذربایجان با هدف محاکمه این کشور ارائه خواهد کرد.