طبق اعلام وزارت دفاع جمهوری قره باغ، در تنش های 2 روز گذشته، جمهوری آذربایجان  200 کشته و زخمی بر جا گذاشته و 3 تانک، 2 بالگرد نظامی و 2 هواپیمای بدون سرنشین خود را از دست داده است. در طی این درگیری ها نیروهای ارمنی 18 کشته و 35 زخمی داشته اتد. 

با تشدید درگیری های اخیر در منطقه قره باغ، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از طرفین منازعه خواست درگیری ها را متوقف کنند. جابری انصاری گفت: در حالی که منطقه شاهد اقدامات ویرانگر گروه های افراطی بوده و نیازمند آرامش و استقرار است، دریافت اخبار نگران کننده از تشدید درگیری ها در منطقه قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان موجب نگرانی شدید جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، دیمیتری پسکوف، از قول ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، خواستار «آتش‌بس فوری» در ناگورنو‌ـ‌قره‌باغ و «خویشتن‌داری طرفین» شده است.

به گزارش خبرگزاری «آرمن پرس»، وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه تصمیم غیرمسئولانه و متجاوزانه آذربایجان را شدیداً محکوم و اعلام کرده است که ادامه عملیات نظامی می‌تواند عواقب غیرمنتظره‌ای برای آذربایجان داشته باشد.

لازم به ذکر است، شروع درگیری ها از سوی جمهوری آذربایجان در حالی رخ داده که در سال 1994 میلادی بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان آتش بس اعلام شده است.