به منظور عرض تبریک به مناسبت نوروز باستانی و سال نو ایرانی، صبح سه شنبه، مورخ 10 فروردین 1395، هیئتی به رهبری پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان، متشکل از رؤسای دیوان مجمع نمایندگان و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران آقایان واروژ میناسیان و ورِژ دِر-ماردیروسیان، با حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دیدار کردند. دکتر ایرانمنش از مسئولین مرکز اسلامی در هامبورگ آلمان نیز در این دیدار حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با ابراز خوشحالی، خواهان سالی پربار و سرشار از الطاف الهی برای همه ی جهان شد و تقرب به آفریدگار را تنها راه ساختن جهانی عاری از خشونت و بدی ها دانست.

***

بعد از ظهر همان روز، هیئت خلیفه گری به همراهی عضو هیئت مذهبی آقای ساکو دِر-هُوهاننِسیان، به حضور استاندار محترم استان اصفهان دکتر رسول زرگرپور رسید. در این دیدار معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندار آقای رضا عقدائی نیز حضور داشتند.

دكتر رسول زرگرپور در این ديدار نوروزي ضمن تبريك سال نو و اظهار اميدواري از اينكه نو شدن طبيعت با نو شدن اخلاق و رفتار انسان ها همراه گردد، گفت: براي همه ي مردم جهان و بويژه ايرانيان در سال جديد صلح، صفا و نشاط را آرزومندم.

دکتر زرگرپور افزايش چشمگير مسافران نوروزي در استان را دلگرم كننده اعلام کرد. وی همچنین اظهار داشت: انفجار در لاهور پاكستان که جان تعداد زیادی از انسان های بیگناه را گرفت، موجب تأثر خاطر همه ي مردم مسلمان و مسیحی دنيا شد و اميدواريم كه سال جديد سالي همراه با صلح و دوستي در همه ي دنيا باشد.

***

صبح روز بعد، چهارشنبه مورخ 11 فروردین 1395، همان گروه خلیفه گری به همراه آقای آرتین مرادیان مسئول دفتر شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، به دیدار شهردارکل شهر اصفهان دکتر مهدی جمالی نژاد رفتند. در این جلسه شهردار منطقه پنج اصفهان مهندس حمید عصارزادگان نیز حضور داشتند.

دکتر جمالی نژاد با ابراز خشنودی و تبریک سال نو، چنین دیدارها را برای استحکام روابط و همکاری های متقابل بسیار مهم دانست. مهندس حمید عصارزادگان نیز از جامعه ی ارامنه به عنوان شهروندان مسئولیت پذیر و قانونمند تمجید نمود.

***

در طول این دیدارها، اسقف اعظم ارامنه دید و بازدید پيروان اديان توحيدي در اعیاد ملي و مذهبي و همچنین مشارکت در شادی ها و اندوه یگدیگر را نشان از علاقه و احترام نسبت به يكديگر برشمرد و احترام متقابل را رمز برقراری صلح و آرامش در جهان دانست.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران پیشاپیش فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی را به تمام مسئولانی که برای افزایش امنیت و ترقی این کشور تلاش می کنند تبریک گفت.