به نقل از سایت: www.isna.ir

 

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به این‌که بسیاری از جریانات و افراد تمایل دارند در مدیریت مرحله پسابرجام مشارکت کنند مجلس دهم باید در این راستا پیش برود.

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که مجلس دهم با مرحله پسابرجام مصادف شده است، اظهار کرد: خوشبختانه تحریم‌های ناعادلانه‌ای که سال‌ها علیه کشور ما به کار گرفته بودند درحال برطرف شدن است و این مساله موقعیت اقتصادی و بین‌المللی مهمی را برای ما در بر خواهد داشت.

وی افزود: یکی از موارد ملموس این مساله در چند هفته اخیر تبدیل کشور به یک ترانزیت هوایی میان آسیا و اروپا بوده است که موقعیت‌های اقتصادی و فرصت‌هایی را برای کشور ما خواهد داشت.

نماینده ارامنه شمال در مجلس همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد مشارکت و فعال بودن در عرصه انتخاباتی که امسال شاهد آن بودیم در واقع این انگیزه سیاسی بزرگ را نشان می‌دهد که در بحث مدیریت مرحله پسابرجام بسیاری از جریانات سیاسی و افراد دوست دارند که در مدیریت این مرحله مشارکت داشته باشند و مجلس دهم باید در این راستا پیش برود.

خانلری ادامه داد: آغاز به کار مجلس دهم با بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه همراه شده است که با توجه به بالا بودن انگیزه سیاسی، بسیاری از افراد و جریانات دوست دارند که نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کنند و به نظر می‌رسد در این شرایط جو جالبی به وجود آید.

وی با اشاره به این‌که باید موضوع درآمدهای غیر نفتی و تمرکز بر آن‌ها از محوری‌ترین مسائل باشد، گفت: همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌تواند در مرحله پسابرجام انجام شود از دیگر مسائلی است که باید در این زمینه به آن پرداخته شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که بحث گردشگری یکی از مسائل مهم برای کشور است که می تواند تاثیرات خود را بر روی اقتصاد هم داشته باشد و دورنمای خوبی از تعاملات فرهنگی در پیش رو خواهد بود.

وی تصریح کرد: این چشم انداز و دورنمای فرهنگی می تواند برای ما خیلی مهم باشد زیرا وارد مرحله جدیدی از تعامل با دنیا می‌شویم و طبیعتا این موضوعات در مجلس دهم می تواند مطرح شده و با به چالش کشیدن دیدگاه‌ها بهترین راه حل‌ها در پیش گرفته شود.