به نقل از سایت: www.irna.ir

 

رییس سازمان سینمایی در دیدار با سفیر ارمنستان در تهران اولویت سال 95 سینمای ایران را تولید فیلم مشترک با کشورهای مختلف بیان کرد و طرفین درباره ساخت فیلم مشترک و تعامل هرچه بیشتر سینمای دو کشور به گفت و گو پرداختند.

اولویت سال 95 تولید فیلم مشترک با کشورهای خارجی است

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، حجت الله ایوبی در دیدار با آرتاشس تومانیان افزود: همه در ها برای همراهی و همکاری با ارمنستان باز است.

وی به برگزاری بخش بین المللی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در20 آوریل امسال، پیشنهاد کرد که ارمنستان هم در این رویداد سینمایی شرکت داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه از دبیر جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان برای حضور در جشنواره فیلم فجر دعوت کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امکان مرور فیلم های ارمنستان در بخش بین الملل جشنواره امسال وجود ندارد اما می توان در ارتباطی دو سویه تعامل را افزایش داد.

ایوبی، اولویت سینمای ایران را در سال 95 تولید فیلم مشترک عنوان کرد و گفت: در ساخت فیلم مشترک نیز اولویت ما کشورهای همسایه و هم فرهنگ ما هستند.

وی خاطرنشان کرد که آناهید آباد از جمله کارگردانانی است که کار مشترک در ارمنستان تولید کرده ومحسنی نسب نیز اخیرا فیلمبرداری فیلمی را در ارمنستان به پایان رسانده است.

ایوبی همچنین با اشاره به راه اندازی مدرسه ملی سینما، اظهار کرد: بزرگان ما عضو مدرسه ملی سینما هستند و با کمال میل آماده برگزاری کارگاه های مشترک آموزشی بین ایران و ارمنستان در دو کشور هستیم.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد که این مهم با کشورهای لهستان و روسیه تجربه شده است.

سفیر ارمنستان نیز در این دیدار یا یادآوری اینکه روابط ایران و ارمنستان هیچ گاه با مشکل روبرو نبوده است، از ابراز تمایل کشورش برای همکاری با جشنواره فیلم فجر و گفت و گو با عوامل این رویداد خبر داد.

آرتاشس تومانیان در ادامه با اشاره به همکاری با کتابخانه ملی ایران و موزه ملی ایران، گفت : در تلاشیم که همکاریهای خود را با این مراکز نیز گسترش دهیم.

بنا بر اعلام سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر ارمنستان در تهران در ادامه با بیان اینکه ایران و ارمنستان در زمینه فرهنگی به خوبی می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، درخواست و تمایل کشور ش برای همکاری و امضای تفاهم نامه های همکاری خبر داد.

تومانیان با اشاره به اینکه جشنواره زردآلوی طلایی در ارمنستان همه ساله برگزار می شود و 12 سال پیش این رویداد پایه گذاری شده است، گفت: پیشنهاد همکاری سالانه مشترک با جشنواره فیلم فجر را ارائه کرد.

به گفته وی در 6سال اخیر عباس کیارستمی نیز همه ساله در جشنواره زردآلوی ارمنستان حضور داشته است.

تومانیان تاکید کرد که جشنواره زردآلوی طلایی آماده دریافت آثار ایرانی بوده و این فضا برای همکاری مشترک دو کشور مهیا است.

وی تاکید کرد: ایران و ارمنستان می توانند در زمینه ساخت فیلم مشترک همکاری داشته باشند.

سفیر ارمنستان پیشنهاد کرد که پس از تعطیلات نوروز دست اندرکاران سینمای ارمنستان و ایران با یکدیگر گفت وگو داشته باشند.

یقی زاریان وابسته فرهنگی ارمنستان در ایران و آرش امینی مدیر بخش بین الملل سینمای ایران نیز در این دیدار حضور داشتند.