به نقل از سایت: www.yjc.ir

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر آمادگی کامل استان برای گسترش روابط در این حوزه با ارمنستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حق پرست در دیدار تیگران کاراپتیان گفت: بستر مناسب برای توسعه گردشگری بین ارمنستان و آذربایجان شرقی فراهم است.

وی در این خصوص بربهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای افزایش تعاملات فرهنگی و معرفی پتانسیل های گردشگری آذربایجان شرقی تأکید کرد.

حق پرست با اشاره به پیشینه تاریخی زندگی هموطنان عزیز ارامنه در تبریز، نخستین قدم در حوزه تبادل گردشگر را توسعه زیرساخت های گردشگری به خصوص در بخش حمل و نقل عنوان کرد.

همچنین در این دیدار مشاور نخست وزیر ارمنستان در حوزه گردشگری با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری های مشترک در دو بخش خصوصی و دولتی، تبادل اطلاعات را نخستین گام برای توسعه روابط گردشگری دانست.

تیگران کاراپتیان گفت: تهیه بسته ها و پکیج های گردشگری و ارائه اطلاعات جامع گردشگری استان و برگزاری کنفرانس های تبادل اطلاعات در تقویت ارتباط فی ما بین مؤثر خواهد بود.

وی همچنین از پیشرفت 60 درصدی آسفالت جاده مرزی ایروان به مرز ایران و اتمام آن تا سال 2018 به منظور بهبود وضع زیرساخت های لازم در راستای توسعه گردشگری خبر داد.

گفتنی است :در این جلسه بر ایجاد مراکز اطلاع رسانی مشترک بین دو طرف، برگزاری تورهای آشناسازی دوسویه، ایجاد و تسهیل برقراری ارتباط بین تورها، آژانس های مسافرتی و هتل ها در قالب تفاهم نامه مشترک بین تبریز و ارمنستان تأکید شد.