به نقل از سایت: www.irna.ir

 

وزیر ورزش و جوانان روز شنبه از تقویت روابط تهران - ایروان در حوزه ورزش استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، «محمود گودرزی» در دیدار «آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در تهران گفت: ایران و ارمنستان مشترکات فرهنگی بسیاری دارند که می تواند به توسعه و تحکیم روابط منجر شود.

وی با بیان اینکه «در آینده نزدیک، هیاتی را برای اجرای توافقنامه های ورزشی میان ایران و ارمنستان منصوب می کند» گفت: امیدواریم بر اساس تفاهمنامه سال گذشته که بین مسئولان ورزشی دو کشور به امضا رسید، سطح همکاری های ورزشی دو کشور افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم ارمنستان نیز برای عملیاتی کردن تفاهمنامه های فی مابین گام های جدی بردارد.

گودرزی گفت: وزارت ورزش و جوانان از برگزاری مسابقات دوجانبه و چند جانبه به ویژه در بخش بانوان بین تهران -ایروان حمایت می کند.

وی استفاده از ظرفیت مربیان رشته های مختلف و استفاده از ظرفیت دانشگاهی و ارتقاء سطح علمی ورزش ایران و ارمنستان در بخش ورزش و جوانان را از موارد همکاری های دو کشور عنوان کرد.

«آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در ایران نیز در این دیدار بر تقویت روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: دو کشور همواره به دنبال توسعه سطح روابط در حوزه های مختلف بوده اند.

سفیر ارمنستان در ایران توسعه مناسبات ورزشی و تعاملات جوانان دو کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: ایران ارزش خاصی برای ورزش و تربیت بدنی قائل است و امیدوارم مسابقات دوجانبه ای در دو بخش زنان و مردان در تهران و ایروان برگزار شود.

تومانیان گفت: برخی رشته های ورزشی در ارمنستان دارای استانداردهای بین المللی هستند و از این فرصت می توان برای توسعه و ایجاد زیرساخت ها بهره جست.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت های دو کشور سطح مناسبات فدراسیون های ورزشی طرفین بیشتر شود.

سفیر ارمنستان در ایران گفت: ایروان آماده استقبال از هیات ایرانی برای اجرایی کردن تفاهمنامه های دو کشور است.