به نقل از سایت: www.hoosk.net

 

به نقل از خبرگزاری یراکیون ارمنستان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان طی دیدار خود از ترکیه که در ماه فوریه گذشته روی داد، در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواستار شناسایی رسمی نسل کشی ارمنیان شده است.

در این نشست آنگلا مرکل از اردوغان خواسته است نسل کشی ارمنیان را شناسایی و مرزهای خود با ارمنستان را بازگشایی کند. در همین خصوص خبرگزاری های ترکیه مدعی هستند که در این نشست ابتدا رجب طیب اردوغان با اشاره به بررسی لایحه شناسایی رسمی نسل کشی ارمنیان در پارلمان آلمان از آنگلا مرکل خواسته است به نحوی مانع از تصویب این لایحه شود. اردوغان ضمن تهدید گفته است این سیاست آلمان می تواند تبعات منفی بسیاری در روابط دو کشور ایجاد کند.

این موضوع باعث عصبانیت مرکل شده و وی در پاسخ اردوغان گفته است: آلمان کشوری بر پایه های دموکراسی و مردم سالار است و از شما تقضا دارم در روابط داخلی ما دخالت نکنید، شما باید با تاریخ خود روبرو شده، نسل کشی ارمنیان را به رسمیت شناخته و اقدام به بازگشایی مرز خود با ارمنستان کنید. زیرا این مرزهای بسته معیشت اقتصادی مردم ارمنستان را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.