به نقل از سایت: www.irna.ir

 

موزه آسیای مرکزی ارمنستان که بیش تر آثار آن مربوط به تاریخ ایران است، روز سه شنبه 20 بهمن در ایروان، افتتاح می شود.

به گزارش شامگاه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، به مناسبت تکمیل بنای موزه آسیای مرکزی و در آستانه افتتاح این موزه که بیش تر آثار آن مربوط به تاریخ ایران است، مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان، با کارو وارتانیان، رییس این موزه که همزمان مسئولیت موزه هنر و ادبیات ایروان را نیز عهده دار است، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان، ضمن بازدید مجدد از موزه، در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت و از تلاش کارو وارتانیان و همکارانشان، برای تجهیز و تکمیل و چیدمان موزه قدردانی کرد.

بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موزه آسیای مرکزی ارمنستان، متشکل از آثار و نمادهای ایران باستان، ایران پس از اسلام و ایران معاصر است که با تلاش مارکو گریگوریان، نقاش و معمار ایرانی ـ ارمنی، جمع آوری شده و مدت ها در محیطی نه چندان مناسب نگهداری می شد که با همت و کمک وزارت فرهنگ ارمنستان و تلاش مسئولان موزه، هم اکنون در مجموعه موزه آسیای میانه جمع آوری و به شکل زیبایی برای نمایش عموم آراسته شده است.

همچنین مراسم افتتاح رسمی این موزه که توسط رییس جمهور ارمنستان مورد بازدید و تمجید قرار گرفته است، با حضور سفیر کشورمان در ایروان در روز سه شنبه 20 بهمن و به مناسبت ایام الله دهه فجر، برگزار خواهد شد.