به نقل از سایت: www.isna.ir

 

ارامنه اصفهان با حضور پیشوای مذهبی ارامنه این شهر و جنوب ایران در کنار دانش آموزان با حضور بر سر مزار پنج شهید ارامنه 8 سال دفاع مقدس بزرگداشتی را برگزار کردند.

بابگن چاریان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، ضمن تبریک دهه فجر به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران، اظهار کرد: در روزهایی که سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم در کنار دستاوردهایی که داشتیم باید به یاد کسانی باشیم که در این راه زندگی خود را فدا کردند و در راه سرافرازی، اقتدار و یکپارچگی این کشور از جان خود گذشتند.

وی بابیان اینکه 37 سال پیش این انقلاب نه‌تنها در میان کشورهای اسلامی بلکه در میان انقلاب‌هایی که رخ داد، مستثنی و مجزا است، ادامه داد: این انقلاب وضعیتی را در تاریخ این کشور باز کرد که باعث شد عدالت و تمام اختیارات یک ملت به ایرانیان داده شود، در کنار آن هیچ تفاوتی هم بین اقوام مختلف داده نشد. گواهی این مسئله 8 سال جنگ تحمیلی است که در آن همه ایرانیان در کنار هم و یکپارچه از کشورشان دفاع کردند.

چاریان، اضافه کرد: همه به صورت یکپارچه در این امر مهم شرکت کردند و از توانایی‌های خود بهره گرفتند و از جان خود برای سرافزاری این کشور گذشتند و اکنون وظیفه ما در این روز این است با اراده‌ای که شهدا داشتند به زندگی خود ادامه دهیم و در تمامی مقاطع تاریخی کشور حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان در این بزرگداشت، ادامه داد: در این مراسم به دانش آموزان گفتم که این شهدا با احساس و روحیه بزرگ شده و تعلیم یافتند و باید با غرور از این شهدا یاد کنند و در زندگی روزمره‌شان به یادشان باشند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران، تصریح کرد: معتقدم تا زمانی که خواسته شهدا وجود دارد آن‌ها زنده هستند و ما نیز باید ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم. همچنین در این برهه زمانی، ایران نیز با خرد و صبر خود توانست پیروزی بزرگ دیگری را کسب و به جهانیان ثابت کند که ایران اسلامی می‌تواند صلح طلبانه از تمام موهبت‌های طبیعی استفاده کند و تصویر مثبتی را از خود به نمایش بگذارد.