به نقل از سایت: www.isna.ir

 

ویژه برنامه‌های کمیته اقلیت‌های دینی و مذهبی به مناسبت فرارسیدن سی وهفتمین دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید تقوی رئیس کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز در نشستی خبری به بیان جزئیات برنامه‌های اقلیت های دینی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با تاکید بر حضور و مشارکت اقلیت‌های دینی و مذهبی در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همواره ادیان مختلف که در ایران حضور دارند در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش سازنده ای ایفا کرده‌اند.

تقوی با اشاره به برخی برنامه‌های اقلیت های دینی و مذهبی در مراسم های دهه فجر امسال اظهار کرد: امسال در سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور همزمان ناقوس کلیساها به صدا در می آید و طی مراسمی در این روز در کنار روحانیون و نمایندگان مجلس، اقلیت های دینی و مذهبی نیز در حرم مطهر امام (ره) حاضر می‌شوند و به مقام ایشان ادای احترام می‌کنند.

رئیس اداره اقلیت های دینی وزارت ارشاد همچنین به برگزاری آیین مهمانی لاله ها در 15 بهمن ماه اشاره کرد و گفت‌: امسال مراسم میهمانی لاله ها در تهران در آرامگاه ارامنه واقع در خاوران و با حضور خانواده های اقلیت های دینی و مذهبی و همچنین مسئولان بنیاد شهید و شخصیت هایی از سایر نهادهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس کمیته اقلیت های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد:‌ در مراسم 22 بهمن نیز همه ادیان الهی حاضر در ایران در کنار سایر مردم و کسانی که برای انقلاب جان فشانی کردند در راهپیمایی باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده ای از خود نشان خواهند داد.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست خبری، سلیمان کهن صدق نماینده انجمن کلیمیان تهران با تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: 22 بهمن یادآور روزی است که فریاد مظلومان و ستم دیدگان ستون های مستحکم و کاخ های استبدادی را به لرزه درآورد و در قیام 22 بهمن فصل جدیدی در تاریخ چند هزار ساله ایران گشوده شد و برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران به ثبت رسید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف انجمن کلیمیان تهران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر از حضور نمایندگان جامعه کلیمی در مرقد امام (ره) همزمان با آغاز دهه فجر و شرکت این جامعه در مراسم تجلیل از شهدای اقلیت های دینی در آرامگاه ارامنه تهران خبر داد.

کهن صدق با بیان اینکه امسال به مناسبت دهه مبارک فجر از سوی انجمن کلیمیان در روز 22 بهمن ماه توسط بیمارستان خیریه دکتر سپیر، درمان رایگان بیماران سرپایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تقدیر از افتخارآفرینان و معرفی رتبه های برتر و نخبگان علمی انجمن کلیمیان به مناسبت دهه فجر، برگزاری سخنرانی توسط جامعه کلیمی، برگزاری مسابقات فرهنگی، شعر، سرود و روزنامه دیواری در مدارس تحت پوشش انجمن کلیمیان و همچنین برپایی نمایشگاه های عکس و فرش از جمله دیگر برنامه‌های این انجمن به مناسبت دهه فجر امسال است.

مسؤول ستاد دهه فجر جامعه کلیمیان اظهار کرد: امسال علاوه بر به صدا در آمدن زنگ مدارس کلیمیان در لحظه ورود امام خمینی(ره) به کشور، همزمان در تمامی کنیسه‌های تهران پس از قرائت تورات مقدس، دعای می‌شبرخ ( آرزوی سلام برای رهبر انقلاب و مسئولین نظام) قرائت می‌شود.

وی بازدید از سرای سالمندان یهود و مهدکودک‌های وابسته به این انجمن و همچنین دیدار با خانواده شهدا و جانباز 70 درصد کلیمی را از دیگر برنامه‌های انجمن کلیمیان تهران در ایام دهه فجر امسال یاد کرد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر از این نشست خبری، آرتین بابایانس نماینده شورای خلیفه گری ارامنه تهران از برگزاری مراسم مذهبی به مناسبت ایام دهه فجر در کلیسای سرکیس مقدس خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقات ورزشی و همچنین برنامه‌های فرهنگی از سوی باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات، انجمن سیپان، انجمن چهارمحال و انجمن نائیری، انجمن سردار آباد و انجمن رافی برگزار می‌شود.

بابایانس اظهار کرد: همچون سالیان گذشته در روز 22 بهمن نیز در درمانگاه خیریه ( آودیس آودیسان) ویزیت رایگان سرپایی برای بیماران و مراجعین انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، افشین نمیرانیان نائب رئیس انجمن زرتشتیان نیز به برنامه‌های این انجمن در ایام دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت:‌ امسال علاوه بر به صدا در آمدن زنگ آموزشگاه های زرتشتی در لحظه ورود تاریخی امام (ره) به کشور و نیایش گروهی دانش آموزان، مراسمی با حضور نماینده زرتشتیان در مجلس و رئیس انجمن زرتشتیان تهران برگزار می‌شود. همچنین همکیشان در مرقد امام خمینی(ره) حاضر و با نثار تاج گل ادای احترام می‌کنند.

وی از برگزاری برنامه هایی فرهنگی و مذهبی توسط این انجمن خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور همکیشان و نیایش همگانی در شاه ورهرام ایزد در روز 14 بهمن و جشن خوانی و مراسم مذهبی انجمن موبدان در روز 18 بهمن از جمله برنامه‌های انجمن زرتشتیان تهران به مناسبت 37 امین سالگرد انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، رامان هرمزی عضو هیأت مدیره انجمن آشوریان تهران نیز در این نشست خبری با تاکید بر حضور جامعه آشوری در همه عرصه ها و تلاش و کوشش این جامعه در حفظ انقلاب اسلامی اظهار کرد: از مقام معظم رهبری به دلیل حضور در منزل یکی از خانواده های شهدای آشوری پیش از کریسمس تشکر می کنم و معتقدم که این حضور بر این موضوع تاکید می‌کند که هیچ تفاوتی میان آشوریان و سایر قومیت های مذهبی وجود ندارد.

وی همچنین در مورد برنامه‌های انجمن آشوریان تهران در دهه فجر امسال نیز گفت: برگزاری مراسم دعا و نیایش در کلیساهای آشوری کلدانی، حضور بر مزار امام خمینی(ره)، دیدار با خانواده‌های شهدا و آزادگان آشوری و برگزاری آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تعدادی از مجتمع های آموزشی انجمن از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب پیش‌بینی شده است.