به نقل از سایت: www.tabnak.ir

 

سردار کاظمینی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه سپاه برای حضور پیروان ادیان توحیدی در دفاع از کشور اظهارداشت: امروز هم مثل دوران دفاع مقدس می توانیم شاهد حضور داوطلبان ادیان توحیدی در کنار رزمندگان برای دفاع از کشور باشیم. امروز در سوریه ارامنه در قالب تیپ و یگانی حضور دارند و در مقابل داعشی های جنایتکار ایستادگی می کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در نشست خبری یادواره شهدای ادیان توحیدی تصریح کرد: یادواره شهدای ادیان توحیدی در روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه از ساعت 14 و 30 دقیقه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

به گزارش بسیج پرس؛ سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری یادواره شهدای ادیان توحیدی که پیش از ظهر امروز در سپاه تهران بزرگ برگزار شد با اشاره به دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب پیرامون ادیان توحیدی عنوان کرد: دین اسلام تمام ادیان توحیدی را در جهت پیوند بین انسان و خدا می داند. حضرت امام خمینی (ره) شهادت واقعی انسان را در گرو ایمان به پیامبران مطرح می کنند و می گویند که پیامبران با هم تفاوتی نداشتند و اختلافات در شریعت آن ها  با توجه به نیاز و شرایط زمان بوده است. ایشان می فرمایند اسلام به ادیان توحیدی احترام می گذارد و دولت جمهوری اسلامی شرایط برگزاری مراسم های دینی و زمینه مشارکت پیروان ادیان توحیدی در ساختن جامعه را فراهم می کند و برای آن ها حقوق یکسان با مسلمانان در نظر می گیرد.

وی در همین زمینه با تشریح نظرات رهبرمعظم انقلاب پیرامون ادیان توحیدی افزود: ایشان در رابطه با ادیان توحیدی می فرمایند که انبیاء در طول تاریخ در کنار مظلومان قرار گرفته و برای عدالت پیکار کرده اند. رهبرمعظم انقلاب می فرمایند اسلام دین هم زیستی و ارتباط و دوستی است و مسلمانان می توانند با پیروان همه ادیان در تمام جهان با صلح و سازش زندگی کنند. ایشان می فرمایند ارامنه و مسیحیان در جمهوری اسلامی بیگانه نیستند و جزو ملت بزرگ ایران محسوب می شوند می می گویند که در داخل کشور خوشبختانه از هم زیستی ادیان گوناگون برخوردار هستیم که در کنار مسلمانان وذیل نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند و دولت نسبت به آن ها به عنوان شهروندان نظام اسلامی وظایفی دارد که وظایف خود را انجام می دهد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با تاکید براینکه همه ادیان توحیدی حول محور مشترکی هستند و پیامبران امت خود را به توحید دعوت می کرده اند اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس پیروان ادیان توحیدی در ایران در کنار رزمندگان حاضر شدند و شهدا، جانبازان و آزادگانی را تقدیم کردند. طبق آمار تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان ادیان توحیدی در ایران 376 نفر است. قرآن کریم در آیه 111 سوره توبه می گوید که خداوند بهشت ابدی را برای مجاهدان راه خدا بشارت داده و این وعده در کتب دیگر آسمانی هم بشارت داده شده.

کاظمینی با بیان اینکه در سال 92 تصمیم گرفتیم تا یادواره شهدای ادیان توحیدی را برگزار کنیم گفت: از سال گذشته تا به امروز جلسات مختلفی با پیروان ادیان توحیدی برگزار شد و برنامه ریزی های لازم برای اجرا وتحقق اهداف یادواره شهدای ادیان توحیدی صورت گرفت.

وی در ادامه به اهداف برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی اشاره کرد و گفت: تجلیل از شهدا و رزمندگان ادیان توحیدی و تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان ادیان توحیدی؛ مهم ترین هدف برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی خواهد بود.

کاظمینی در همین زمینه افزود: در این یادواره ضمن تجلیل از ایثارگران و شهدای ادیان توحیدی می خواهیم زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در ایران را به عنوان الگویی به تمام جهانیان مطرح کنیم و به آن ها بگوییم که از دوران پیروزی انقلاب تا به امروز پیروان ادیان توحیدی حول محور وحدت ملی در کنار هم زندگی می کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه امروز در جنگ نرم دشمن و صهیونیسم می گوید که در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود تصریح کرد: ملت ایران از هر دین و مذهبی در کنار هم زندگی می کنند و در حال فعالیت برای رشد و توسعه کشور هستند و حاضر هستند تا برای دفاع از میهن ایستادگی و مقاومت کرده وجان خود را فدا کنند.

سردار کاظمینی با اشاره به اینکه آرشیو و بانک اطلاعاتی شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی به منظور جمع آوری اسناد و زندگی نامه ایثارگران ادیان توحیدی راه اندازی خواهد شد عنوان کرد: جمع آوری این اسناد و خاطرات بسیار مهم است چرا که می خواهیم آن ها را به عنوان الگویی از زندگی پیروان ادیان توحیدی در ایران به مردم جهان ارائه دهیم.

فرمانده سپاه تهران با اشاره به زمان و محل برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی گفت: یادواره شهدای ادیان توحیدی در روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه از ساعت 14 و 30 دقیقه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد و اقشار مختلف مردم به ویژه ایثارگران وخانواده شهدای ادیان توحیدی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی در همین زمینه افزود: نمایشگاهی در حاشیه این یادواره برگزار می شود و بعد از برگزاری یادواره هم دیدارهایی با خانواده شهدای ادیان توحیدی انجام می شود و مستندهایی از زندگی این شهدا تولید خواهد شد و از رسانه های ملی و بین المللی پخش می شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران در مورد یادواره شهدای ادیان توحیدی پاسخ داد.

سردار کاظمینی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج پرس پیرامون فعالیت دبیرخانه دائمی یادواره شهدای ادیان توحیدی عنوان کرد: یادواره شهدای ادیان توحیدی دبیرخانه دائمی در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ خواهد داشت و سردار عسگری به عنوان دبیر فعال خواهند بود. امیدواریم با این کار جبران کم کاری سال های گذشته در مورد شهدای ادیان توحیدی را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون تبلیغات رسانه های بیگانه در مورد پیروان ادیان توحیدی حاضر در ایران اظهارداشت: به یاری خداوند در یادواره شهدای ادیان توحیدی شاهد خواهیم بود که پیروان ادیان مختلف در کنار مسئولین و نهادهای نظام با وحدت برای کشور درحال فعالیت هستند. در این سال ها ادیان علیه نظام انقلاب اسلامی قدمی برنداشتند بلکه در کنار ملت ایران حضور داشته و افتخارات بزرگی هم برای  کشور به وجود آوردند. آمار شهدا وایثارگران ادیان توحیدی به نسبت جمعیت آن ها نشان می دهد که در این سال ها با همه وجود برای ملت و کشور حاضر به فداکاری و از خودگذشتگی بوده اند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: همه ملت ها باید بدانند که مسلمانان خطری برای جامعه بشریت ندارند و اسلام هراسی دشمن در قالب جنگ نرم یک توهم است و استکبار جهانی این توهم را برای سلطه بر منطقه دنبال می کند. مسلمانان درکنار ادیان توحیدی مسالمت آمیز زندگی می کنند و پیروان ادیان با وحدت اهداف الهی خود را پیش می برند.

سردار کاظمینی درپاسخ به سوالی در مورد آمار تثبیت شده شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی در ایران گفت: از میان آمار 376 نفری جمعیت شهدا وایثارگران ادیان توحیدی؛ آشوریان 32 شهید و 25  جانباز و آزاده، ارامنه 120 شهید و 161 جانباز و آزاده، زرتشتیان 15 شهید و 10 جانباز آزاده و کلیمیان 12 شهید و یک جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده اند که در مجموع این آمار شامل 179 شهید و 197 جانباز و آزاده از پیروان ادیان توحیدی می شوند.

وی در همین زمینه با تاکید براینکه با توجه به آمار شهدا وایثارگران ادیان توحیدی و جمعیت آن ها، نسبت حضور پیروان ادیان توحیدی با مسلمانان یکسان است اظهارداشت: در کشور ایران 151 هزار و 721 نفر ازپیروان ادیان توحیدی حضور دارند که در آن ها 42 هزار و 400 نفر آشوریان، 7 هزار و 623 نفر ارامنه، 8 هزار و 756 نفر کلیمیان و 25 هزار و 272 نفر زرتشتیان هستند که با توجه به این آمار جمعیتی نسبت آمار شهدا و ایثارگران آن ها با مسلمانان مساوی است.

سردار کاظمینی در پاسخ به سوال دیگری در مورد برنامه سپاه برای حضور پیروان ادیان توحیدی در دفاع از کشور اظهارداشت: امروز هم مثل دوران دفاع مقدس می توانیم شاهد حضور داوطلبان ادیان توحیدی در کنار رزمندگان برای دفاع از کشور باشیم. امروز در سوریه ارامنه در قالب تیپ و یگانی حضور دارند و در مقابل داعشی های جنایتکار ایستادگی می کنند.

در بخش دیگری از این نشست خبری روئسای انجمن های کلیمیان، زرتشتیان، ارامنه و آشوریان به بیان نظرات خود پیرامون برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی پرداختند.

دکتر همایون سامه یح رئیس انجمن کلیمیان تهران با بیان اینکه کلیمیان از ابتدای انقلاب ارتباط خوبی با دولت و نظام داشته اند و مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم گفت: سابقه حضور ما در ایران از 250 سال گذشته است و ما عاشق ایران هستیم و خودمان را نسبت به باقی جامعه ایرانی، کمتر ایرانی نمی دانیم. برنامه سپاه برای برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی قابل تقدیر است. اعلام می کنیم که جامعه کلیمیان ایران هیچ گونه ارتباطی با نظام خونخوار رژیم صهیونیستی ندارد و مخالفت خود را با اعمال بدمنشانه آن ها اعلام می کنیم و می گوییم که مذهب و دین نشانه ارتباط با گروه سیاسی خاصی نیست و رژیم صهیونیستی به عنوان یک نظام افراطی مشابه داعش، فلسطین را طلب می کند.

رستم خسرویانی رئیس انجمن زرتشتیان تهران ضمن تبریک دهه فجر به ملت ایران و درود به همه پیامبران الهی که برای هدایت انسان فرستاده شده اند گفت: به همه شهدا، جانبازان و آزادگان راه میهن درود می فرستم. امام خمینی (ره) فرمودند ایران کشور همه، توحید مذهب همه و همه ما ملت واحده هستیم. آب و خاک و زادگاه و میهن ما زرتشتیان ایران است و در اینجا به دنیا آمده ایم و در همین کشور جان خود را فدای وطن خواهیم کرد.

وی در ادامه با ابراز گلایه از تاخیر چندین ساله در برگزار یادواره شهدای ادیان توحیدی تصریح کرد: باید بگوییم که چرا بعد از گذشت سال ها یادواره شهدای ادیان توحیدی برگزار می شود و بهتر بود 30 سال قبل این یادواره برای بزرگداشت کسانی که جانشان را کف دست گذاشتند و برای حفظ تمامیت ارضی و ناموس ما جان خود را فدا کردند، برگزار می شد و از آن ها تجلیل می کردیم. پدران و مادران شهدا هیچ توقعی ندارند ولی ما در این موضوع وظیفه داریم. توقع داشتیم که این یادواره سال ها زودتر برگزار می شد تا پدران ومادران شهدایی که از دنیا رفته اند در این یادواره حضور پیدا می کردند. امیدواریم یادواره شهدای ادیان توحیدی در سال های بعد هم ادامه داشته باشد.

روبیک کاراپتیان رئیس خلیفه گری ارامنه تهران ضمن درود به روح شهدا و تشکر از سپاه برای برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی گفت: کشور ارمنستان همسایه ایران است و ارامنه از زمان هخامنشیان و ساسانیان در ایران زندگی می کردند در دوران دفاع مقدس ارامنه هم مثل سایر ایرانی ها در جنگ تحمیلی شرکت کردند و از روز اول جنگ کمک هایی رابرای رفع نیازرزمندگان  به جبهه ارسال می کردند. با توجه به حضور ارامنه در صنایع کشور در قالب گروهی به جبهه اعزام می شدند و در آن جا به کارهای صنعتی مشغول بودند که یک نمونه ازفعالیت های صنعتگران ارمنی در دوران دفاع مقدس تعمیر زنجیرتانک است.خوشبختانه امروز به جای کلمه اقلیت های دینی از عنوان لفظ ادیان توحیدی استفاده می شود. از اقدام سپاه در برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی قدردانی می کنیم چرا که این کار تاثیر خوبی بر جامعه خواهد داشت.

دکترنبونید نمرود رئیس انجمن آشوریان تهران با بیان اینکه آشوریان جزو اقوام پرسابقه در تاریخ در مرزهای ایران هستند گفت: گاهی اوقات شاهد بودیم که حتی در سال یک بار پرچم روی مزار شهدای ادیان توحیدی تعویض نمی شد و امیدواریم که این برنامه زیبنده مقام شهدا باشد و آشوریان آماده حضور و همکاری در برگزاری این یادواره هستند.

وی با اشاره به حضور رهبرمعظم انقلاب در منزل شهدای ادیان توحیدی تصریح کرد: مهم ترین پاسخ در قبال جنگ نرمی که علیه نظام اسلامی در مورد زندگی پیروان ادیان توحیدی در ایران شکل گرفته حضور اخیر رهبر انقلاب در منزل محقر یکی از مادران شهید آشوری بود که بازخوردهای زیادی به ویژه در جامعه و در میان آشوریان داشت که حتی از این بازخورد از مرزهای کشور هم فراتر رفت. در این ایام از خارج از کشور با ما تماس می گرفتند و ضمن اشاره به جایگاه خوب آشوری ها در ایران ابراز تعجب می کردند که چگونه بالاترین مقام کشور به منزل یک شهید آشوری می آید و با خانواده او صمیمانه گفتگو می کند.

در بخش پایانی این نشست خبری سردار کاظمینی با تاکید براینکه امیدواریم با تشکیل دبیرخانه دائمی شهدای ادیان توحیدی کم کاری سال های گذشته را در آینده جبران کنیم عنوان کرد: ماموریت همه پیامبران ادیان توحیدی تبیین خداپرستی و معاد و مبارزه با فساد بوده است و آن ها تلاش می کردند تا جامعه را از ظلم و بی عدالتی دور کنند. در دنیای امروز شاهد ظلم و بی عدالتی هستیم و اگر مثل دوران دفاع  مقدس همه ادیان با هم وحدت داشته باشند، بشریت می تواند در استکبار جهانی پیروز شود.

وی در پایان ازاصحاب رسانه خواست ضمن حضور در یادواره شهدای ادیان توحیدی از توان قدرت رسانه برای تاثیرگذاری بیشتر در رسیدن به اهداف این یادواره استفاده کنند.