به نقل از سایت: www.isna.ir

 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله استان تهران (ص) گفت: زندگی همه اقوام ایرانی در کنار یکدیگر حول وحدت ملی است و همواره با آرامش در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار کاظمینی که در نشست خبری برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی سخن می‌گفت، اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس پیروان ادیان توحیدی همواره در کنار ملت مسلمان ایران بودند. در همین زمینه نیز در سراسر کشور 376 شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر از پیروان ادیان توحیدی شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 93 بر این شدیم که با توجه به آماری که ارائه شد نخستین یادواره شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی را برگزار کنیم. در همین راستا جلسات متعددی را با نمایندگان ادیان توحیدی در تهران برگزار کردیم که نتیجه آن این شد که روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه ساعت 14:30 نخستین یادواره ادیان توحیدی را در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار کنیم.

سردار کاظمینی با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره گفت: تجلیل از مقام شهدا، خانواده‌های آنها، ایثارگران، جانبازان از جمله اهداف برگزاری این یادواره را تشکیل داده‌اند. ضمن اینکه زندگی ایرانیان در کنار پیروان ادیان توحیدی همواره حول وحدت ملی در همه دوران‌ها بوده است. آنها مسالمت‌آمیز و با آرامش در کنار یکدیگر زیست داشته‌اند و همین می‌تواند در مقابل جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته یک الگو باشد چرا که ملت ایران از هر اقلیت و مذهبی که باشند در کنار هم زندگی می‌کنند و با همیاری هم رشد و توسعه را برای جامعه رقم خواهند زد و در همه حال حاضرند ایستادگی کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: باید در هنگام برگزاری این یادواره آرشیو گویا از اسناد شهدای پیروان ادیان توحیدی را ایجاد کنیم و بتوانیم آن را به عنوان نمونه برای جهانیان عرضه کنیم.

سردار کاظمینی گفت: هیچگاه پیروان ادیان توحیدی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران قدمی برنداشته‌اند و همواره در کنار هموطنان خود بوده‌اند. این 376 تن شهید نشان می‌دهند که مسلمانان می‌توانند در کنار همه ادیان زندگی کنند و خطری برای دیگران نداشته باشند اما اکنون شاهدیم که دشمنان اسلام به دنبال اسلام‌هراسی هستند. دشمن در حقیقت به دنبال این توهم است که بخواهد سلطه بیشتری بر مسلمانان داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از شهدا و جانبازان ادیان توحیدی، گفت: از آشوریان 32 شهید و 25 جانباز و آزاده، از ارامنه 120 شهید و 161 جانباز و آزاده، زرتشیتیان 15 شهید و 10 جانباز و آزاده، کلیمیان 12 شهید و یک جانباز تاکنون شناسایی شده‌اند که جمعا 376 نفر می‌شوند و اگر بخواهیم این آمار را تفکیک کنیم از میان ادیان توحیدی 179 شهید و 197 جانباز و آزاده بوده‌اند. علاوه بر این تناسب جمعیت حضور ادیان توحیدی در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نسبت به جمعیت‌شان مساوی با مسلمانان بوده است.

سردار کاظیمنی افزود: جمعیت حاضر آشوریان در کشور 42 هزار و 401 نفر، ارامنه 7622 نفر، کلیمیان 8756 نفر، زرتشتیان 25 هزار و 271 نفر است. ما این آمادگی را داریم تا آنها را در بسیج سازماندهی کنیم. همان‌طور که اکنون تیپی از ارامنه در سوریه با داعش در حال جنگ است.

کاظمینی در پایان سخنان خود توضیح داد: هدف دیگر ما از برگزاری این یادواره این است که الگوی زندگی آرام، با سلامت و محبت را نشان بدهیم و اگر شاهد بی‌عدالتی و ظلم و استکبار هستیم باید همه ادیان دست وحدت به یکدیگر بدهند تا بتوانند عدالت را در جامعه محقق کنند.

در ادامه این نشست خبری همایون سامیح رییس انجمن کلیمیان تهران بیان کرد: کلیمیان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ارتباط خوبی با نظام داشته‌اند و دارند. همچنین آنها توانسته‌اند از آزادی کامل نیز بهره‌مند باشند. کلیمیان در ایران حضوری 2500 ساله دارند و خود را نسبت به دیگر جامعه ایرانی در درجه اول ایرانی می‌دانند. این اقدام سپاه قابل تقدیر است و من در حقیقت تاکنون ارتباط چندانی با سپاه نداشتم و هر آنچه که صورت می‌گیرد به واسطه سپاه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: جامعه کلیمیان ایران هیچگونه ارتباطی با نظام خونخوار صهیونیستی ندارند و همواره مخالفت خود را با آنها بیان کرده‌اند. مذهب و دین هیچگاه نشانه ارتباط با یک گروه خاص نیست.

در ادامه رستم خسروانی رییس انجمن زرتشتیان تهران نیز در سخنانی بیان کرد: همه برای ایران عزیز تلاش می‌کنیم چرا که آب و خاک ایران و زادگاه زرتشتیان ایران است. ما جای دیگری را نداریم اما یک گله دارم اینکه چرا با گذشت 30 سال باید چنین یادواره‌ای برگزار شود. ما زودتر از اینها انتظار برگزاری این برنامه را داشتیم.

در بخش دیگر این نشست خبری، روبین کاراپتیان رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران نیز بیان کرد: به عنوان یک ارمنی انتظار نداشتم این یادواره برای پیروان ادیان توحیدی جدا برگزار شود چرا که همه ادیان توحیدی در کنار یکدیگر برای دفاع از کشور جان خود را فدا کرده‌اند.

همچنین نمونین نمرود رئیس انجمن آشوریان تهران نیز با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با یکی از مادران شهدای آشوری، گفت: این دیدار یکی از بهترین پاسخ‌ها به جنگ نرم دشمن بود و ما پس از آن تماس‌های متعددی از دیگر کشورها داشتیم و همه را این دیدار تعجب زده کرده بود. برای آشوریان سایر کشورها حضور مقام معظم رهبری در خانه یک مادر شهید که بالاترین مقام حقوقی و دینی یک کشور محسوب می‌شود بسیار جالب بود.