به نقل از سایت: www.irna.ir

 

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور دوشنبه شب در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران که به مناسبت تبریک آغاز سال نو میلادی در کلیسای وانک اصفهان برگزار شد، گفت: کشورهای مختلف جهان بویژه همسایگان ایران امروز درگیر جنگ و خونریزی هستند اما ایران در امنیت کامل قرار دارد.

استاندار اصفهان گفت: اتحاد، همدلی، همزبانی و همبستگی مردم مسلمان ایران با اقلیت های مذهبی و پیروان ادیان توحیدی موجب شده تا ایران درمنطقه پر تنش خاورمیانه، امن ترین کشور باشد.

وی تصریح کرد: این امنیت در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تدابیر مسئولان نظام و دولتمردان، تلاش نیروهای نظامی و امنیتی و اتحاد و همدلی آحاد ملت ایران بویژه پیروان ادیان توحیدی تامین شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به زندگی مسالمیت آمیز اقلیت های دینی بویژه مسیحیان ارامنه در کنار هموطنان مسلمان در این استان اشاره کرد و افزود: نمونه این همزیستی مسالمت آمیز و احترام به حقوق و آزادی اقلیت های دینی در سایر کشورها کمتر وجود دارد.

وی با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) پیامبر صلح و دوستی و آغاز سال نو میلادی به مسیحیان بویژه ارامنه اصفهان ابراز امیدواری کرد: سال نو میلادی، سال صلح، سلامت و خوشی باشد و هموطنان مسیحی و ارامنه اصفهان روزهای خوبی را در کنار هموطنان مسلمان خود سپری کنند.

زرگرپور به انتخابات هفتم اسفند امسال اشاره کرد و افزود: در این روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور پنج نماینده اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با به رسمیت شناختن حقوق اقلیت های مذهبی، حضور نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری کشور را فراهم کرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه یک تن از پنج نماینده اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی از ارامنه اصفهان و جنوب می باشد، ابراز امیدواری کرد: همچون گذشته نماینده شایسته و پرتلاشی از این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

در ادامه این دیدار، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب کشور با خیر مقدم به استاندار اصفهان و هیات همراه گفت: ارامنه ایران برای مبارزه با ظلم و ستم در کنار هموطنان مسلمان خود قرار دارند و در این راستا تلاش می کنند.

بابکن چاریان تصریح کرد: اتحاد و همدلی اقلیت های مذهبی بویژه ارامنه در ایران موجب شده تا کشورمان در صلح و آرامش بسر برد.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت محمد (ص) که هفته گذشته پشت سرگذاشته شد به هموطنان مسلمان گفت: حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی (ع) برای برقراری صلح و دوستی در جهان به دنیا آمدند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب کشور با بیان اینکه جهان به صلح و دوستی نیاز دارد، افزود: متاسفانه امروز جنایات وحشتناکی با نام دین در دنیا انجام می شود که هیچیک از آنها نشانی از دین ندارد.

وی با بیان اینکه انسان وقتی از خدا دور شد پیرو شیطان می شود و خوی حیوانی در او بروز می کند، اظهار کرد: جنگ، خونریزی و جنایت هایی که امروز در کشورهای مختلف انجام می شود به همین دلیل است.

اسقف اعظم چاریان با بیان اینکه اگر انسان فطرت خود را پاک نگه دارد، به چیزی جز صلح و دوستی نمی اندیشد، افزود: خوشبختانه در شهر و استان اصفهان مسلمانان و مسیحیان با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وی با اشاره به موفقیت های اصفهان در زمینه های مختلف گفت: خوشحالم که اصفهان در حال پیشرفت است و مردم این شهر زیبا پرنشاط به فعالیت خود ادامه می دهند.

رهبر مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به حمایت های مسئولان استان از ارامنه اصفهان خطاب به استاندار گفت: خوشحالم که همیشه در کنار ارامنه و پشتیبان ما هستید.

استاندار اصفهان پس از این دیدار با حضور در خانه سالمندان ارامنه اصفهان، سال نو میلادی را به آنها تبریک گفت.