به نقل از سایت: www.yjc.ir

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به اسقف ارامنه اصفهان جشن سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح را تبریک گفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ، در این پیام تبریک آمده است:

عالیجناب باب کن چاریان

با سلام و احترام

ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای جنابعالی، به استحضار می رساند همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی در کنار یکدیگر از گذشته های دور تا کنون در ایران، نشان از غنای فرهنگی مردمان این سرزمین کهن دارد. لذا این نکته به ویژه حضور هموطنان ارمنی ، نقش مهمی در تعالی فرهنگی ملت بزرگ ایران در طول تاریخ ایفا کرده، که خود نشان از آموزه های والای الهی حضرت مسیح (ع) دارد.

اگر نگاهی به تولد و سپس ایام رسالت حضرت عیسی (ع) داشته باشیم، در می یابیم در ایامی که امپراطوران رم با تکیه بر الحاد، تفکرات دینی مردمانش را بر پرستش خدایان متعدد قرار داده بودند، پیام آن حضرت نوید دهنده یگانگی خداوند بود. لذا بر این اساس، هدف والای حضرت مسیح (ع) رسیدن انسان به کمال حقیقی بوده است، همان نکته ای که مورد تاکید و تائید تمامی انبیاء الهی بوده و سپس توسط پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) استمرار بخشیده شد.

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال 2016 میلادی به جنابعالی و مدیریت محترم شورای خلیفه گری شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و تمامی هموطنان ارمنی ، امیدوارم با تکیه بر آموزه های پیامبران راستین الهی در سال جدید بیش از گذشته شاهد رشد و تعالی همه انسانهای آزاده بر مبنای توسعه و گسترش صلح و آسایش جهانی باشیم.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاشها و مساعدتهای جنابعالی و همکاران محترم در حفظ میراث گران سنگ فرهنگی این سرزمین امیدوارم با همت دو چندان و تشریک مساعی با یکدیگر، این تلاشهای فرهنگی همچنان استمرار یابد.