یادواره شهید نامجو در صبح روز پنجشنبه مورخ 1394/10/3 در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این برنامه که با حضور فرماندهان و مسئولین نظامی و غیر نظامی ارتش، هوانیروز، سپاه پاسداران و دیگر واحدهای حافظ صلح و امنیت کشور مزین شده بود، هیئتی از ارامنه به رهبری پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان و همراهی اعضای مجمع نمایندگان، ریاست شورای خلیفه گری و اعضای خانواده شهدای ارامنه اصفهان در طی هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشت.

در طی برنامه، از پیشوای مذهبی ارامنه و پدر یکی از شهدای ارامنه، به نمایندگی از طرف جامعه ارامنه، تقدیر به عمل آمد. عالیجناب اسقف اعظم با ارائه سخنانی یاد و خاطر شهید نامجو را گرامی داشت و بر روح تمامی ازجان گذشتگانی که زندگی گرانبهای خود را در راه آزادی، یکپارچگی و اقتدار میهن عزیزمان ایران فدا کردند درود فرستاد. اسقف اعظم بابگن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب روز پنجشنبه در یادواره شهید سرلشکر موسی نامجو در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهید نامجو یک ضرورت است. شهدا جان خود را برای حفظ استقلال و آزادی کشور فدا کردند و ملت ایران هیچگاه شهیدان را فراموش نمی کند. وظیفه همه مردم است که در بزرگداشت شهدا بکوشند و برای شادی و آمرزش آنها دعا کنند.

***

به نقل از سایت: www.irna.ir

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در میان سخنان خود گفت: ما از تمام نظامیان، فرماندهان، سربازان و همه کسانی که در راه استقلال و دفاع کشور کوشیدند، قدردانی می کنیم.

وی گفت: ارامنه در دعاهای خود حفظ تمامیت ارضی، استقلال و آزادی کشور را مسالت می کنند.

اسقف اعظم بابگن چاریان با بیان اینکه خوشحالم که ایران در عرصه بین المللی و منطقه حرف خود را با قدرت مطرح می کند، افزود: این سرافرازی مرهون همت فرماندهان، افسران و سربازان ارتش و سپاه است و باید از رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا بواسطه این هدایت ها تشکر کرد.

در یادواره شهید سرلشکر موسی نامجو رئیس سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ارتش امیر ابراهیم گلفام به نقش شهدای اقلیت های دینی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اقلیت های دینی مانند ارامنه جانانه برای دفاع از استقلال کشور جنگیدند.

در یادواره یک روزه شهید نامجو از خانواده یکی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران که از خانواده ارامنه اصفهان می باشد، در آستانه سال نوی میلادی تجلیل شد.