به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

جسله انتخابات معتمدین ارامنه اصفهان دوشنبه شب در فرمانداری این شهرستان برگزار و از بین 30 معتمد، هشت نفر به عنوان عضو هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارامنه اصفهان و جنوب کشور برگزیده شدند.

در پایان رای گیری، ژرژ هایراپتیان با 26 رای، قوکاس زادوریان با 24 رای، ناربه کوچاریان با 24 رای، هراچ درآوانسیان با 22 رای، سارو دیلانچیان با 22 رای، ورتاناس مگردیچی با 21 رای، مگردیچ عابدیان با 21 رای و هایراپت غازاریان با 18 رای به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارامنه اصفهان برگزیده شدند.

همچنین فرد بغوسیان، آلفرد قاراخانیان، دیمتری هوانسیان، رافیک مگردیچیان، رازمیک الکساندریان و سرژیک وارتانیان به عنوان اعضای علی البدل این هیات انتخاب شدند.

فرماندار اصفهان در این جلسه اظهارکرد: اصفهان به عنوان حوزه انتخابیه اصلی ارامنه جنوب کشور و شهرهای شیراز، اهواز، فریدن و شاهین شهر به عنوان حوزه های فرعی این حوزه انتخابیه تعیین شده اند.

فضل الله کفیل با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران فرآیند و برنامه ریزی خوبی برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران توسط مردم و تحت نظارت معتمدین آنها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای انتخابات جهت تعیین نماینده اقلیت های مذهبی نیز از معتمدین اقلیت های مذهبی استفاده می شود، افزود: هیات اجرایی انتخابات در حوزه ارامنه نیز وظیفه تعیین محل شعب اخذ رای، انتخاب دست اندرکاران انتخابات در شعب و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات را برعهده دارد.

همچنین مگردیچ عابدیان به نمایندگی از اسقف اعظم و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان با تقدیر از فرماندار و مجریان برگزاری انتخابات گفت: ارامنه ایران همواره در صحنه انتخابات حضور یافته و در کنار هموطنان مسلمان خود و سایر اقوام ایرانی در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته و خواهند داشت.

وی افزود: مطمئن هستیم ملت ایران هفتم اسفند، انتخابات پرشور و سرنوشت سازی را رقم خواهند زد.

اقلیت های دینی پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند که دو تن آنها از ارامنه ( تهران و شمال - اصفهان و جنوب کشور) می باشند.

حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان در 15 حوزه انتخابی اصلی و 35 حوزه انتخابی فرعی برگزار خواهد شد.

تعداد نمایندگان منتخب استان اصفهان 20 نفر به احتساب یک نفر اقلیت مذهبی ارامنه جنوب است و تعداد نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری پنج نفر می باشند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.