به نقل از سایت: www.irna.ir

 

فرماندار اصفهان از تایید لیست 30 نفره معتمدین اقلیت های دینی این شهرستان برای عضویت در هیات اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از سوی شورای هیات نظارت این استان خبرداد.

فضل الله کفیل روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: لیست 30 نفره از معتمدین ارامنه اصفهان و جنوب کشور برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارامنه جنوب کشور به هیات نظارت استان ارسال شد که همه آنها مورد تایید قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین لیست 30 نفره از معتمدین زرتشتیان و کلیمیان برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات به هیات نظارت استان ارسال و مورد تایید قرار گرفت.

فرماندار اصفهان افزود: از بین معتمدین هریک از اقلیت های دینی هشت نفر برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات در این حوزه انتخابیه برگزیده خواهند شد و تا روز دوشنبه هیات های اجرایی انتخابات اقلیت های دینی ارامنه، زرتشیان و کلیمان تشکیل خواهد شد.

ارامنه دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که یک نفر آنها از حوزه انتخابیه اصفهان و جنوب کشور انتخاب می شود.

زرتشتیان و کلیمیان نیز هریک دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که حوزه انتخابیه اصلی آنها در تهران قرار دارد و اصفهان به عنوان یکی از حوزه های انتخابیه فرعی برای انتخاب نمایندگان این اقلیت ها انتخاب شده است.