به نقل از سایت: www.irna.ir

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور وضعیت مرزهای مشترک ایران با ارمنستان را خوب توصیف کرد و گفت: فرصت مناسب برای افزایش همکاری های دو کشور در حوزه های پلیسی، مبارزه با مواد مخدر، جرائم تروریستی و جرائم سازمان یافته، ارتقای همکاری های مرزی و جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی فراهم است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری با سرتیپ آرام زاکاریان رییس ستاد پلیس جمهوری ارمنستان و هیات همراه وی که به منظور شرکت در نخستین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت و گو کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در این دیدار با اظهار خشنودی از برگزاری نخستین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی اظهارداشت: باید تلاش کرد همکاری و اقدامات عملی را در چارچوب اسناد امضاء شده بین دو کشور ارتقا یابد و از طریق برگزاری نشست های تخصصی بین بخش های امنیتی و انتظامی دو کشور، تبادل اطلاعات و تجربیات به نحو مناسبی در جهت منافع دو کشور انجام شود.

ذوالفقاری با تشریح اقدامات گسترده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با باندهای بین المللی قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و تروریسم، گفت: در صورتی که اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود، شاهد توسعه و گسترش مشکلات در کشورهای همسایه خود بودیم.

وی افزود: در حال حاضر با حمایت ها و پشتیبانی برخی از کشورهای غربی و منطقه شاهد افزایش تحرکات گروه های تروریستی هستیم.

سرتیپ آرام زاکاریان رییس ستاد پلیس جمهوری ارمنستان نیز با اظهار خشنودی از سفر به تهران و ملاقات های انجام شده توافق های صورت گرفته در نخستین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی بر همکاری نزدیک پلیس جمهوری ارمنستان با وزارت کشور و پلیس جمهوری اسلامی ایران خوب توصیف کرد.

وی گفت: با توجه به مسائل مشترک فی مابین، علاقه زیادی برای همکاری با یکدیگر داریم و انتظار داریم سطح همکاری های دو کشور ارتقا یابد.

رییس ستاد پلیس ارمنستان یادآور شد: نیروهای پلیس دو کشور باید تلاش کنند سطح همکاری خود را بسیار بیشتر از سطح همکاری که بین مجرمین وجود دارد، افزایش دهند.

سرتیپ زاکاریان خاطرنشان کرد: در همین چارچوب آمادگی کامل برای تبادل تجربیات و اطلاعات در حوزه های تحت مسئولیت وجود دارد.

وی همچنین گفت: از اینکه در این نشست به توافق رسیدیم تا سطح همکاری ها را در بخش تبادل اطلاعات بویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر بصورت روزانه و مستمر ارتقای دهیم، خشنودیم.