به نقل از سایت: www.iranarmenia.org

 

انجمن دوستی ایران و ارمنستان براساس روال قانونی فعالیت انجمن های دوستی برگزاری مجمع عمومی عادی خود را از طریق فراخوان در روزنامه کثیرالانتشار و اطلاع رسانی در سایت اینترنتی و درگاه های خود در شبکه های اجتماعی برای روز سه شنبه 17/9/94 اعلام نمود.

در تاریخ مقرر با حضور نمایندگان وزارت امورخارجه و وزارت کشور، اعضای هیات مدیره و بیش از 30 نفر از اعضای انجمن شامل برخی روسای ادارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شخصیتهای فرهنگی و علمی، اساتید دانشگاه، نویسندگان، تجار و دستاندرکاران اقتصادی، سردبیران نشریات ارمنی زبان،... تشکیل گردید. در این جلسه لئون آهارونیان به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن و سیدمحمدرضا دماوندی به عنوان مدیرعامل توضیحاتی درخصوص تاریخچه 8 سال فعالیت انجمن، برنامه ها و فعالیت های 4 سال اخیر چه در داخل و چه خارج از کشور ارائه نمودند.

آقای دماوندی به فعالیت های چشمگیر سالهای اخیر انجمن و برنامه هایی که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی توسط این انجمن برای توسعه روابط دوجانبه و شناخت هرچه بیشتر دو کشور دوست و همسایه از یکدیگر صورت پذیرفته اشاره نموده و فقدان بودجه مالی برای تحقق برنامه ها را مورد تاکید قرار داده و خواستار توجه ویژه به این مورد گردید.

در میان جلسه، ارتباط اینترنتی زنده با دفتر ایروان انجمن دوستی برگزار گردید که خانم مریم بوغوسیان کارمند دفتری انجمن توضیحات کلی درخصوص فعالیت های دفتر و تصاویری زنده ای از محیط دفتر ارائه نمود که مورد توجه حضار و اعضای انجمن قرار گرفت. سپس با انتخاب رئیس و منشی جلسه و نظارت نمایندگان وزارتین خارجه و کشور، رای گیری مخفی برای انتخاب هیات مدیره از میان نامزدان معرفی شده برگزار گردید و آقایان بشرح ذیل با بیشترین آرا به سمت هیات مدیره دوره جدید انتخاب شدند: لئون آهارونیان، علیرضا نظیف، سیدحسین طباطبایی، هنریک خالویان و محمدرضا محمدی شکیبا و جواد شهبازی نیز به عنوان بازرس اصلی انتخاب گردید.

اعضای هیات مدیره منتخب بلافاصله پس از پایان رای گیری اولین جلسه هیات مدیره در دوره جدید را تشکیل داده و پس از تبادل نظرات و دیدگاهها سمت های ذیل تعیین گردیدند:

سیدمحمدرضا دماوندی - مدیرعامل

لئون آهارونیان - رئیس هیات مدیره

سیدحسین طباطبایی - نائب رئیس هیات مدیره

علیرضا نظیف - خزانه دار

شایان ذکر است ترکیب اعضای هیات مدیره جدید با یک تغییر همان ترکیب قبلی می باشد و در ترکیب جدید سیدحسین طباطبایی جایگزین رضا عطوفی گردیده است. سیدحسین طباطبایی درحال حاضر رئیس اداره اروپای شرقی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می باشد و سابقه وابسته فرهنگی سفارت کشورمان در مسکو و ایروان را در کارنامه کاری خود دارد. وی نویسنده و مترجم از زبانهای روسی و ارمنی نیز می باشد.