به نقل از سایت: www.irna.ir

 

وزیر بهداشت کشورمان با همتای ارمنستانی خود با هدف گسترش همکاری در امور بهداشتی، درمان و آموزش پزشکی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی ظهر دوشنبه در دیدار با آرمن مورادیان همتای ارمنستانی خود روابط بین ملت و کشورهای ایران و ارمنستان را دیرینه و صمیمی خواند، افزود: در دولت یازدهم، شاهد حضور معاون اول رئیس جمهوری در ایروان به منظور ارتقا سطح همکاری ها بودیم و امیدواریم با برطرف شدن تحریم ها علیه ایران، روابط دو کشور نیز گسترش یابد.

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران و ارمنستان عزم جدی دارند تا از توانمندی های یکدیگر در حوزه های آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان و صنعت دارو حداکثر استفاده را کنند.

وزیربهداشت با استقبال از پیشنهاد وزیر بهداشت ارمنستان مبنی برتشکیل کارگروهی مشترک میان دو کشور، گفت: انتظار داریم این کارگروه به سرعت تشکیل شود و با حضور در تهران و ایروان بتواند زمینه های عملی امضای این تفاهمنامه را تا پایان سال جاری فراهم کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد تا این سفر برای هر دو کشور و ملت، مفید باشد و در پایان از وزیر بهداشت ارمنستان و هیات همراه دعوت کرد تا در فصل بهار و تابستان سال آینده در کشورمان حضور یابند.