به نقل از سایت: www.irna.ir

 

وزیر دفاع ارمنستان روز چهارشنبه گفت که سرنگون شدن جنگنده روسی توسط ترکیه ضربه ای به اقدامات ضد تروریستی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سیران اوهانیان» در دیدار با همتای صربستانی خود افزود: زمانی که توجه جامعه جهانی بر مقابله با تروریسم متمرکز است، این گونه حوادث ( سرنگون شدن جنگنده روسی توسط ترکیه) ضربه ای به این اقدامات است.

این مقام ارشد نظامی ارمنستان در ادامه از جامعه جهانی خواست تا از وقوع دوباره چنین حوادثی جلوگیری کند.
این در حالی است که سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه اقدام روز گذشته (سه شنبه) ارتش ترکیه در ساقط کردن جنگنده سوخو 24 مسکو را که در خاک سوریه سقوط کرد، «دسیسه از قبل برنامه ریزی شده با اهداف ضد روسی» توصیف کرد.

لاوروف امروز در نشست خبری مشترک با «ولید المعلم» همتای سوری خود در مسکو پس از مذاکرات دو جانبه، اظهار کرد: به نظر نمی رسد هدف قرار دادن جنگنده روسی تنها یک حادثه و اتفاقی بوده باشد بلکه به نظر می رسد تحریکی از پیش طراحی شده بوده است. زیرا شباهت بسیار زیادی به رفتارهای دسیسه جویانه دارد.

وزیر امور خارجه روسیه، این اقدام ترکیه را یک «رفتار خصمانه» خواند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز با تاکید بر اینکه سرنگونی جنگنده سوخو-24 نیروی هوایی روسی بر فراز سوریه توسط ارتش ترکیه، نقض آشکار قوانین بین المللی است، از تجمع و فعالیت تروریست های ضدسوری نزدیک خاک این کشور انتقاد کرد.

وی افزود: بسیار دوست داشتیم تروریست ها در فاصله دورتری از مرز ترکیه با سوریه حضور داشته باشند، اما این نارحت کننده است که دوست دارند نزدیک خاک ترکیه مستقر شوند.

روسیه سخنان مقامات ترکیه را مبنی بر اینکه جنگنده روسی به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده است، رد و اعلام کرده که بررسی اطلاعات پروازی و نقشه های ثبت شده ماهواره ای نشان می دهد که این ادعا نادرست است. اقدام ترکیه سبب ایجاد تنش در روابط تیره این کشور و غرب با روسیه شده است.

یک فروند جنگنده سوخو-24 روسیه روز گذشته (سه شنبه) برابر با سوم آذرماه، توسط ترکیه هدف قرار گرفت و در سوریه سقوط کرد. رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در دیدار با شاه اردن و در واکنش به این خبر گفت:همدستان تروریست ها از پشت خنجر زدند.