به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

دیدار وزیر اقتصاد ارمنستان با وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات

آقای کارن جشماریتیان، وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر به کشورمان با جناب آقای واعظی، وزیر محترم ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.  طرفین در این دیدار ضمن بررسی راههاس گسترش روابط توافق کردند روابط دوکشور در حوزه اينترنت، پست و تحقيق و توسعه بخشICT  گسترش یابد.

جناب آقای واعظی در این دیدار گفت: ارمنستان يکي از اعضاي اتحاديه اروسيا است که مي‌تواند مقصد خوبي براي کالاهاي صادراتي ايران به اين کشور و معبري براي انتقال کالاها به ساير کشورهاي عضو اتحاديه باشد.وزير اقتصاد ارمنستان نيز در اين نشست به سابقه همکاري‌هاي دو کشور اشاره کرد و گفت: درصدديم باتوجه به اين سابقه، همکاري‌هاي اقتصادي را مستحکم تر از گذشته کنيم.وي افزود: وظيفه دولت ماست که همه درهاي اقتصادي را به روي سرمايه گذاران باز کند و نسبت به توسعه و پيشرفت روابط اقتصادي بين دو کشور گام‌هاي جدي برداريم.

***
 
به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

دیدار وزیر اقتصاد ارمنستان با رئیس اتاق بازرگانی ایران

کارن چشماریتیان در سفر به تهران با جناب آقای جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفتگو کرد. در این  دیدار جلال پور بر لزوم رشد همکاری های تجاری در کنار روابط خوب سیاسی تأکید کرد و گفت: «کمتر از یک ماه از سفر هیأت تجاری همراه معاون اول رئیس جمهور می گذرد. این سفر دستاوردهای مختلفی داشت و مقرر شد که پیگیری ها از طرف اتاق های دو کشور صورت پذیرد و اکنون حضور فعالان اقتصادی کشور ارمنستان نشان دهنده عزم و اراده مقامات برای توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور است.

وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان نیز تحقق اهداف اقتصادی بین دو کشور را همکاری میان وزارت خانه ها، اتاق های بازرگانی و سفارتخانه ها ارزیابی و شرایط اکنون اقتصاد ایران را مهم عنوان کرد و گفت: «تغییرات پیش رو، اطمینان بیشتری می دهد که آینده روابط بین دو کشور روشن تر خواهد شد و از تمام برنامه هایی که امروز انجام می شود پشتیبانی می کنیم، زیرا در تمامی زمینه های همکاری باید شاهد رشد باشیم.