به نقل از سایت: www.isna.ir

 

براساس تازه‌ترین نظرسنجی یکی از سازمان‌های اتحادیه اروپا، 80 درصد اقلیت‌ها در ترکیه می‌گویند نمی‌توانند نظرات خود را به راحتی در رسانه‌های اجتماعی ابراز کنند در حالی که 35 درصد دیگر می‌گویند در این رسانه‌ها مورد هدف سخنان تنفرآمیز قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، براساس نتایج این نظرسنجی که از سوی کلیسای ارتدوکس نیپکوی پانایا، دانشگاه بیلگی و شرکت آماری کوندا انجام شده، از هر پنج اقلیت ساکن ترکیه که اکثراً یونانی، ارمنی، یهودی و آسوری هستند، چهار نفر نمی‌توانند به راحتی عقاید خود را در رسانه‌های اجتماعی ابراز کنند.

این تحقیق در بین 746 شهروند اقلیت ترکی انجام شده است.

تنها 20 درصد پاسخ‌دهندگان می‌گویند، در ابراز عقاید و افکار خود در رسانه‌های اجتماعی احساس راحتی می‌کنند در حالی که سایرین گفته‌اند، آنها از ترس افکار و عقاید حقیقی خود را ابراز نمی‌کنند.

این پاسخ‌دهندگان البته گفته‌اند که از فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام با آرامش و بیشتر استفاده می‌کنند. حدود 86 درصد اقلیت‌ها پاسخ داده‌اند که در حساب‌های کاربری مجازی خود از نام واقعی استفاده می‌کنند و دو درصد هم نام مستعار را ترجیح می‌دهند.

براساس نتایج این نظرسنجی در ترکیه از هر سه اقلیت یک نفر در رسانه‌های اجتماعی به دلیل اقلیت بودن مورد تحقیر، تهدید و تهمت قرار می‌گیرند. این تحقیق همچنین افشا کرد که حتی با وجود اینکه اقلیت‌ها نمی‌توانند آزادانه در رسانه‌های اجتماعی ابراز عقیده کنند، حدود 60 درصد اقلیت‌ها در ترکیه معتقدند رسانه‌های اجتماعی روابط آنها را با سایر اعضای جامعه بهبود بخشیده است.

در بین این 746 پاسخ‌دهنده، 35 درصد یهودی، 27 درصد ارمنی، 18 درصد آسوری و 15 درصد یونانی بوده‌اند.

در بین این افراد 80 درصد تایید کرده‌اند که ترکیه به اقداماتی قانونی نیاز دارد که نقض حقوق بشر و هتک حرمت در رسانه‌های اجتماعی را مورد پیگیری قرار دهد.