به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

«حفظ آثار فرهنگی مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران» عنوان نمایشگاهی است که در موزه «تومانیان» ایروان پایتخت ارمنستان برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایروان، این نمایشگاه اقدامی مشترک از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد تحقیقات معماری ارمنستان است که با هدف نشان دادن پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و ارمنستان و نیز تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ میراث فرهنگی و تاریخی برپا شده است .

در این نمایشگاه 300 عکس از آثار فرهنگی و تاریخی موجود در ایران مربوط به ارامنه و مسیحیان است که اعضای بنیاد تحقیقات معماری ارمنستان در سفر به کشورمان گرفته اند ، همچنین آثاری که یا مرمت می شوند یا تحت حفاظت هستند یا در پی تلاش های جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث فرهنگی سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) ثبت شده اند.

«سامول کاراپتیان» رییس این بنیاد می گوید: توجه جمهوری اسلامی ایران به آثار فرهنگی و تاریخی از جمله آثار مربوط به ارامنه و مسیحیان مثال زدنی است و می تواند برای سایر کشورها سرمشق باشد.

این نمایشگاه که به مدت یک ماه دایر است، با استقبال بی نظیر بازدید کنندگان روبرو شده و از اراده قوی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و نگهداری میراث فرهنگی، میراثی که حفاظت از آن وظیفه ای اخلاقی و جهانی است، حکایت می کند .