به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

طی هفته گذشته، گروهی از روزنامه نگاران و خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری های ایران که به دعوت گروه فرهنگی «100 Lives» به ارمنستان سفر کرده بود از بنای یادبود و موزه نسل کشی ارمنیان بازدید به عمل آورده و با نثار گل یاد قربانیان این نسل کشی را گرامی داشتند.

به گفته یکی از این بازدیدکنندگان حضور این گروه در این مکان نشان دهنده درک ملت ایران از آنچه بر ملت ارمنی گذشته است بوده و لزوم محکومیت همه جنایات صورت گرفته علیه بشریت یکی از موثرترین عوامل بازدارنده در تکرار این گونه جنایات می باشد.

این گروه رسانه ای که با هدف شناخت و معرفی قابلیت های گردشگری ارمنستان به مخاطبین ایرانی در به این سفر آمده بود از فعالین رسانه ای خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، مهر، فارس و روزنامه های ایران، شرق، اعتماد، دنیای اقتصاد، اطلاعات و آلیک و همچنین گروه 3 نفره ای از شبکه مستند تشکیل شده بود.

خبرنگاران ایرانی از حضور نمایندگان رسانه های ترکیه که طی سال گذشته به این مکان آمده بودند نیز آگاه شده و حضور این قشر خاص از جوامع مختلف در این مکان را مهم توصیف کردند.یکی دیگر از این خبرنگاران با بیان اینکه یادآوری جنایت های صورت گرفته بر علیه بشریت فقط مختص بازماندگان قربانیان نسیت و این امر باید جنایت بر علیه کل بشریت تعبیر شود گفت: ایرانیان جزو اولین کشورهائی بودند که بازماندگان نسل کشی ارمنیان را پناه داده و با آنان ابراز همدردی کردند.

با وجود بارندگی شدید این گروه رسانه ای به دیدار خود در موزه نسل کشی ادامه داده از درخت کاشته شده توسط رئیس جمهور وقت ایران ،سید محمد خاتمی در فضای مجاور بنای نسل کشی نیز بازدید به عمل آورد.