به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

عضو فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس با تاکید براینکه بخش خصوصی تمایل بسیاری برای ورود به عرصه گردشگری دارد اما این کار توجه مدیریتی و سیاست‌گذاری خاص خود را می‌طلبد، گفت: پیشرفت ایران در هتل‌داری می‌تواند در حوزه‌های دیگر گردشگری مانند تورها و وسایل حمل و نقل نیز حاصل شود.

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ابراز خوشحالی از دریافت اسکار جهانگردی توسط هتل داریوش جزیره کیش، گفت:‌ آنچه مشخص است جهانگردی در کشور ایران از پتانسل بسیار بالایی برخوردار است و لازمه افزایش این صنعت، اصلاح زیرساخت‌ها، همراه با افزایش بودجه و برنامه‌ریزی  است.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه هتل داریوش کیش می‌تواند یک جایزه بزرگ جهانی را دریافت کند و چند هتل دیگر ایران نیز جزو کاندیدهای این جایزه باشند نشان از استعداد و توانای ایرنیان و بخش خصوصی برای پیشرفت در حوزه گردشگری دارد.

خانلری با بیان اینکه باید تبلیغات لازم در زمینه صورت گردشگری گیرد، گفت: متاسفانه در شناساندن ایران به دیگر کشورها تبلیغات محدودی می‌شود و آنها یا ایران را نمی‌شناسند یا اطلاعات منفی و وارانه‌ای از کشور به آن‌ها داده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: باید چهره زشتی که از ایران از سوی دشمنان در سال‌های متوالی در ذهن جهانیان شکل گرفته با اطلاع‌رسانی درست اصلاح شود تا در ادامه شاهد افزایش حضور توریست در ایران باشیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت ایران در هتل‌داری می‌تواند در حوزه‌های دیگر گردشگری مانند تورها و وسایل حمل و نقل نیز حاصل شود، گفت: بخش خصوصی تمایل بسیاری برای ورود به این عرصه دارد اما این کار توجه مدیریتی و سیاست‌گذاری خاص خود را می‌طلبد.

عضو فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس با تاکید براینکه باید به توسعه گردشگری و افزایش توریست در ایران به منظور کسب درآمد از طریق این صنعت بیش از بیش توجه کرد، گفت: برای رهایی از اتکاء به درآمدهای نفتی باید در برنامه ششم توسعه برنامه‌های دقیقی برای حوزه گردشگری تدوین و به ساخت هتل‌های درجه یک و دیگر امکانات لازم برای افزایش توریست توجه شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هتل‌های داریوش کیش، عباسی اصفهان، هما، لاله و آزادی تهران کاندیدای دریافت جایزه جهانی «سفر» به‌عنوان اسکار گردشگری بودند که از میان آنها هتل داریوش برنده نهایی این جایزه در میان هتل‌های ایران شد.