به نقل از سایت: www.irna.ir

 

همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی پان آرمنیا اکسپو ارمنستان، پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور ده ها شرکت تولیدی و خدماتی برپا شده است.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری نمایشگاه ها، در پاویون جمهوری اسلامی ایران شرکت های مختلف تولیدی انواع صنایع و تجهیزات حوزه ساختمانی، راه و شهرسازی، صنایع تبدیلی، صنایع مولد، صنایع حوزه نفت و انرژی و صنایع دستی و هنری را ارائه کرده اند.

مدیر پاویون جمهوری اسلامی ایران گفت: این پاویون با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور 28 شرکت ایرانی و 150 شرکت خارجی از کشورهای ارمنستان، روسیه، ایتالیا، آلمان و گرجستان برپا شده است.

غلامرضا رضائیان افزود: نمایشگاه بین المللی پان آرمنیا اکسپو ارمنستان که یکی از نمایشگاههای مهم این کشور محسوب می شود از 16 مهر آغاز شده و تا فردا(دوشنبه) ادامه دارد.

رضائیان درباره اهمیت این نمایشگاه نیز گفت: پان آرمنیا اکسپو نمایشگاهی است که در آن شرکت های ایرانی هر ساله بازارهای جدیدی برای صادرات کلاهای خود پیدا می کنند و امسال هم این نمایشگاه با حضور هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان، وزیر اقتصاد، رئیس هیات مدیره اتاق صنایع و بازرگانی ارمنستان، رئیس آژانس توسعه ارمنستان، مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان افتتاح شده است.

مدیر پاویون جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش سهم بازارهای صادراتی، فراهم سازی شرایط مناسب جهت حضور توانمند تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان در عرصه های بین المللی و کمک به توسعه صادرات غیرنفتی از دیگر اهداف برگزاری این پاویون است.

رضائیان افزود: نخست وزیر ارمنستان در مراسم افتتاح نمایشگاه ضمن بازدید از پاویون کشورمان، بر توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته پاویون ایران که فضائی بالغ بر 400 متر برپا شده شاهد استقبال و حضور هیات های مختلف خارجی بوده است.