شنبه، مورخ 11 مهر 1394، به مناسبت هفته دفاع مقدس، هیئتی به رهبری پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف اعظم بابگن چاریان و متشکل از نمایندگان خلیفه گری ارامنه و خانواده های شهدای ارامنه اصفهان و جنوب ایران طی هشت سال دفاع مقدس، در فرماندهی مرکز آموزش توپخانه و موشک های شهید سپهبد صیاد شیرازی اصفهان، با امیر سرتیپ دوم رضا جهادی فرماندهی ارشد ارتش منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری دیدار و گفتگو کردند.

در طی این دیدار طرفین به مناسبت هفته دفاع مقدس به یکدیگر تبریک گفتند.

عالیجناب اسقف اعظم بابگن چاریان مراتب تشکر خود را به خاطر  استقبال شایسته امیر جهادی از هیئت خلیفه گری و خانواده های شهدای ارامنه، تقدیم فرماندهی ارشد ارتش نمود و ابراز امیدواری کرد که این روابط روز به روز مستحکم تر شوند. وی همچنین برای تمامی ارتشیان و نظامیان کشور که حافظ صلح و ثبات ایران هستند آرزوی سلامتی و موفقیت نمود. پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با ابراز تأسف و تألم در رابطه با کشته شدن تعداد کثیری از زائرین ایرانی در حادثه دلخراش منا، بی مسئولیتی و قصور حاکمین عربستان سعودی را در جهت برآورده نمودن امنیت زائرین محکوم کرد و فرمود که ارامنه به عنوان ملتی که از میان فاجعه های بسیاری گذشته اند، به خوبی عمق این مصیبت را حس کرده و خود را شریک غم از دست دادن این عزیزان می دانند.

فرمانده ارشد ارتش، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی، با ابراز قدردانی به مناسبت حضور هیئت خلیفه گری و خانواده های شهدای ارامنه در هشت سال دفاع مقدس، ایثار و از خودگذشتگی جامعه ارامنه را در حمایت از یکپارچگی، ثبات و استحکام کشور ایران ارج نهاد.

در ادامه، آقای طروسیان، مسئول منتخب  خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در رابطه با امور شهدا و جانبازان ارامنه اصفهان و جنوب ایران به فرماندهی ارشد ارتش پیشنهاد برپایی یادواره شهدای ارامنه در طول هشت سال دفاع مقدس را داد که با استقبال امیر رضا جهادی همراه شد. فرمانده محترم جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه اعلام آمادگی نمود.

در طی دیدار عالیجناب اسقف اعظم بابگن چاریان به مناسبت یکصدمین سالگرد نسل کشی ارامنه توسط دولت ترکیه عثمانی در سال 1915 میلادی، مدال گل «فراموشم مکن» ، نماد این مناسبت  را تقدیم امیر سرتیپ دوم امیر جهادی و سرهنگ گودرز امیری نمود.

این دیدار، همراه با پذیرایی و در محیطی صمیمی ادامه یافت و پس از آن با گرفتن عکس یادبود به پایان رسید.