به نقل از سایت: www.irna.ir

 

فارسی آموزان ارمنی خاطرات حضورشان در جشنواره بین المللی «صلح و وحدت» ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی را که در اصفهان برگزار شد، در ارمنستان منتشر کردند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یک هیات 48 نفره فرهنگی، هنری و دانش آموزی ارمنستان همراه با برخی از فارسی آموزان زبان و ادبیات فارسی برای شرکت در جشنواره «صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی» که از 27 تا 29 مرداد در شهر اصفهان برگزار شد، به این شهر اعزام شدند.

دانش آموزان ارمنی شرکت کننده در این جشنواره پس از بازگشت به کشور خود اقدام به انتشار خاطرات و تصاویر خود از اصفهان کرده اند که بازتاب هایی را در جوامع دانش آموزی، محافل فرهنگی و برخی رسانه های این کشور به همراه داشته است.

در سلسله جشنواره هایی که موسسه کودک و صلح پایدار با موضوع ادیان در حوزه ملی در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده، برای اولین بار است که جشنواره ای با شکل بین المللی همراه با موافقت و همکاری ویژه رایزنی فرهنگی اسلامی ایران در ارمنستان، مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت سیاسی امنیتی استانداری اصفهان و دیگر دستگاه ها و ارگان های این استان برگزار می شود.

ثمره این تلاش ها حضور 48 نفر از مدیران، معاونین، معلمین و دانش آموزان ارمنی از مدارس فارسی آموز ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان و کتابخانه خنکوآپر بود که در کنار کودکان و نوجوانان ایرانی که از ادیان مختلف همچون ارامنه اصفهان، مسلمان، کلیمی، زرتشتی و صابئین مندایی به انجام فعالیت فرهنگی و هنری مشترک پرداختند و خاطره ای وصف ناپذیر را در اذهان اعضای این هیات به ویژه دانش آموزان زبان فارسی مدارس ارمنستان باقی گذاشت.

این هیات فرهنگی، هنری و دانش آموزی شامل مدیران مدارس ارمنستان، اعضای کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان خنکوآپر، نماینده والدین دانش آموزان، برخی معاونین مدارس و مربیان و معلمین زبان و ادبیات فارسی همراه با برخی از فارسی آموزان زبان و ادبیات فارسی بود.

دومین جشنواره بین المللی صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی با همکاری رایزنی فرهنگی اسلامی ایران در ارمنستان، مؤسسه کودک و صلح و پایدار و سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آینده ای نزدیک در منطقه آزاد ارس و کلیسای سنت استپانوس برگزار خواهد شد.