به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

سفیر کشور ارمنستان در ایران همزمان با آیین رونمایی «نمایشنامه های معاصر ارمنی» در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر در این مکان حضور یافت و از تبادلات فرهنگی و هنری میان ایران و ارمنستان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرداشس تومانیان سفیر کشور ارمنستان در ایران در مراسم رونمایی از «نمایشنامه های معاصر ارمنی» که ۸ شهریور ماه در تئاتر شهر برگزار شد، با ابراز خرسندی از تبادلات فرهنگی صورت گرفته میان نمایشنامه نویسان ایرانی و ارمنی بیان کرد: از تبادلات فرهنگی و هنری که میان انجمن نمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران و نمایشنامه نویسان کشور ارمنستان صورت گرفته بسیار خوشحالم و تصور می کنم که این اقدام یکی از ارزشمندترین فعالیت های هنری دو کشور طی سال های اخیر محسوب می شود.

وی با اشاره به انتشار کتاب «نمایشنامه های معاصر ارمنی» که یکشنبه هشتم شهریور ماه با ترجمه آندرانیک خچومیان رونمایی شد، بیان کرد: کاری که آقای خچومیان در حوزه ادبیات نمایشی دو کشور ایران و ارمنستان انجام داده کار بسیار سخت و شجاعانه ای است که توانسته بین دو کشور پل مستحکمی را بسازد و آغازگر حرکت های موثر بعدی در جهت فعالیت های فرهنگی هنری دو کشور به ویژه در عرصه تئاتر باشد. به هر حال ما کشور ایران را دوست و برادر خود می دانیم و امیدوارم چنین حرکت هایی موجب استمرار دیگر فعالیت ها شود.

سفیر کشور ارمنستان در ایران در ادامه صحبت های خود به دیدار کوتاه خود با رییس مجموعه تئاتر شهر در حاشیه مراسم رونمایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برگزاری مراسم رونمایی کتاب «نمایشنامه های معاصر ارمنی» فرصت خوبی شد تا ملاقات کوتاهی با رییس مجموعه تئاتر شهر داشته باشم. خوشبختانه در این دیدار صحبت های خوبی انجام گرفت که موجب آشنایی هرچه بیشتر من با فضای این مجموعه منحصر به فرد شد.

تومانیان تاکید کرد: امیدوارم از این پس وقت به من این اجازه را بدهد که بتوانم در ماه های آینده هم برای دیدن آثار نمایشی به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر اقدام کنم چراکه فضای این مجموعه حس و حال خوبی به مخاطب خود می دهد و او را برای دوباره آمدن و  نمایش دیدن ترغیب می کند.