به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کودکان و نوجوانان بهترین اسطوره ایجاد صلح و وحدت در جامعه کنونی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی «صلح و وحدت» ویژه کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان بهترین اسطوره ایجاد صلح و وحدت در جامعه کنونی هستند، اظهار داشت: از این رو و با توجه به جنایاتی که این روزها متوجه کودکان جهان است تصمیم بر آن شده است تا با برگزاری این جشنواره کودکان را حول محور صلح پایدار در تمام ادیان الهی تربیت کنیم.

وی با اشاره به شرکت نمایندگانی از ۵۰ کشور دنیا در این جشنواره بیان داشت: این جشنواره با محوریت ارامنه اصفهان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: جشنواره بین‌المللی «صلح و وحدت» در دوره گذشته با محوریت آشوریان در تبریز و با محوریت زرتشتیان در یزد برگزار شده بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف از بیان واژه وحدت یکی شدن تمام ادیان نیست، اضافه کرد: در واقع وحدت به معنای پای میز نشستن و گفتگو درباره اعتقادات و تفکرات مختلف است و این امر باید مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سادگی کودکان و نوجوانان موجب شده است تا آنها زیر پرچم صلح و وحدت قرار گیرند، ادامه داد: از این رو در آیات قرآن نیز به ایجاد وحدت و صلح بین ادیان الهی تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان از ۵ سال گذشته تاکنون مهم‌ترین دستاورد در حوزه وحدت ادیان الهی است، افزود: بر این اساس در سال جاری نیز تمام توان خود را برای همدلی و وحدت ادیان الهی در سالی که به نام همدلی و همزبانی نامگذاری شده است بکار گرفته‌ایم.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی «صلح و وحدت» ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت کودکان مسیحی از ۲۷ تا ۲۹ مرداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان برگزار می‌شود.