به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: مبادلات ما با ارمنستان چشمگیر نیست اما مواد غذایی و مواد پتروشیمی از ایران به ارمنستان صادر می شود.

شاهرخ ظهیری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ارمنستان سکوی پرتاب برای حوزه قفقاز و روسیه با جمعیتی حدود 250 میلیون نفر است.

وی اضافه کرد: در این باره مرکز تجاری ایرانیان و ارمنستان پایه گذاری شده است تا کالاهای ایران با ورود به ارمنستان به کشورهای حوزه قفقاز صادر شود.

ظهیری با بیان اینکه همه سرمایه گذاری مرکز تجاری ایرانیان را بخش خصوصی انجام داده است، گفت: اگر دولت هم در این باره کمک کند با راه اندازی این مرکز مبادلات تجاری ما با ارمنستان به میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: با وضعی که روسیه پس از تحریم پیدا کرده است و نیاز به تامین مواد غذایی از ایران دارد آمادگی داریم مواد غذایی را به روسیه صادر و نیاز این کشور را تامین کنیم.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: فاصله هوایی تهران تا ارمنستان حدود 75 دقیقه است که همین مدت زمان از راه زمینی می توان از تبریز به ارمنستان رفت و آیا صلاح است با این فاصله کم نیاز دامی خود را از ارمنستان با ظرفیت های خوب تامین کنیم یا از برزیل وارد کنیم؟

ظهیری با بیان اینکه کالای ایرانی در ارمنستان خریداران خوبی دارد از درخواست روسیه برای تامین رب گوجه فرنگی از ایران و از طریق ارمنستان خبر داد.