به نقل از سایت: www.irna.ir

 

پیشوای مذهبی ارامنه قبرس گفت: ارامنه جهان از ایران اسلامی به عنوان خانه دوم خود یاد می کنند.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، عالیجناب اسقف اعظم نارِک آلِمِزیان پیشوای مذهبی ارامنه قبرس و هیات همراه روز یکشنبه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی این سازمان، دیدار و گفت وگو کرد.

وی گفت: ایران، الگوی همزیستی مسالمت آمیز در جهان است، و ارامنه جهان از ایران اسلامی به عنوان خانه دوم خود یاد می کنند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر نقش ارامنه در فرهنگ، هنر و صنعت ایران، گفت: یکی از کشورهایی که جمعیت قابل توجهی از ارامنه را در جهان داراست، ایران است، همچنین در میان اقلیت های دینی و مذهبی که در ایران سکنی گزیده اند، ارمنی ها جمعیت بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

سلیمانی به نقش آفرینی ارامنه در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ارمنی ها بخش اثرگذار ایران زمین هستند که به عنوان یک ایرانی در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای این کشور، نقس بسزایی را ایفا کردند.

وی به نامگذاری یکی از میادین تهران، به نام یکی از شهدای ارامنه اشاره کرد و گفت: روز گذشته، 24 مردادماه نام میدان شعاع در منطقه 6 شهرداری تهران به دلیل کثرت حضور هم وطنان ارمنی و به احترام شهدای ارمنی به نام شهید گاگیک طومانیان تغییر کرد که نشان توجه به نقش شهدای ارامنی در دفاع مقدس است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افزود: ما برنامه ریزی کرده ایم تا از جای جای میهن اسلامی مان بازدید داشته باشید تا از نزدیک با زندگی اقلیت ها در کشورمان آشنا شوید.

سلیمانی، درباره رویکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه روابط فرهنگی و بین المللی، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران تصویری روشن از فرهنگ و تمدّن ایرانی ـ اسلامی را به جهانیان معرفی می کند و سعی بر این دارد تا به توسعه روابط فرهنگی با دیگر کشورها و اقلیت ها از طریق گفت وگو بپردازد.

وی با اشاره به مواد قانون اساسی ایران در حوزه انتخاب نماینده برای اقلیت های مذهبی، گفت: قانون اساسی ایران از حقوق و آزادی های آنان نام می برد و حق مشارکت سیاسی و اجتماعی آنان را به عنوان جزئی از ملت به رسمیت می شناسد؛ اقلیت ها برای داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی باید 10 هزار نفر جمعیت در هر منطقه دارا باشند.