به نقل از سایت: www.yjc.ir

 

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: جامعه ارامنه 120 شهید را تقدیم نظام کرده است که نیمی از این شهدا از تهران بوده‌اند.

نیمی از شهدای ارامنه تهرانی هستندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران امروز در مراسم تغییر نام میدان شعاع به نام میدان شهید ارمنی گاگیک طومانیان با اشاره به اینکه امروز شهر تهران شاهد یک رخداد بزرگ است ، اظهار کرد: برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه ملت و شهروندان از همه ادیان و آیین‌ها گرامی هستند و همگی برای ما عزیزان هستند که ما در شورای شهر و مدیریت شهری خود را مکلف به انجام وظیفه و خدمت به آنان می دانیم.

وی در ادامه افزود: همه می دانند به هنگام جنگ دشمنان ما یکپارچه با تمام توان به سرزمین ما حمله کردند و یک تهاجم سراسری را داشتند اما فرقی نمی کرد برای دفاع از کیان مملکت، چه مسیحی، چه زرتشتی و چه مسلمان همگی برای دفاع از کیان مملکت پا به جبهه گذاشتند چرا که خود را مکلف به دفاع از میهن می‌دانستند، لذا ما امروز خود را مکلف می دانیم تا از آنان تجلیل و قدردانی کنیم.

طلایی با بیان اینکه این اقدام یک ادای دین است، تصریح کرد: بنا داریم مکانی را به نام شهدای ارامنه در سطح شهر تهران نام‌گذاری کنیم.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جامعه ارامنه 120 شهید را تقدیم نظام کرده است، گفت: نیمی از این شهدا از تهران بوده‌اند، ضمن اینکه 30 جانباز و مفقودالاثر نیز از ارامنه هستند.

وی اضافه کرد: ما همچنین آمادگی خود را برای برگزاری یادواره شهدای ارامنه به میزبانی تهران اعلام می‌کنیم.

طلایی در پایان با بیان اینکه اینگونه حرکات نمادین دارای یک پیام جهانی برای کسانی که آرزوی اختلاف‌افکنی در درون کشور را دارند، است یادآور شد: فرقی نمی کند که مردم از کدام آیین، مکتب و ادیان هستند، چرا که آنچه که مهم است این است که همگی ایرانی هستند و در کنار هم برای پیشرفت و اعتلای نام کشور دست در دست هم می‌دهند تا روز به روز شاهد موفقیت ملت باشیم.