به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت: علاقمند به گسترش روابط میان دو استان آذربایجان غربی و آرماویر ارمنستان در تمامی سطوح هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی کهوریان پیش از ظهر دوشنبه در جریان دیدار با معاون استاندار آرماویر ارمنستان در محل استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه الی چهار کشور خارجی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه توسعه و ارتقای مبادلات اقتصادی برخوردار است اظهارداشت: این استان آمادگی هر گونه همکاری با کشورهای همسایه است.

وی همچنین به بیان ظرفیت های استان در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی  استان اشاره کرد و عنوان کرد: در این راستا با استفاده از این ظرفیت می توان با ارزش افزوده بیشتری به فروش محصولات مختلف صنایع غذایی استان در این کشور اقدام کرد.

کهوریان ادامه داد: با توجه به پتانسیل های مختلف گیاهی کشور ارمنستان و وجود مراتع سرسبز در این کشور می توان برای پرورش دام استان در مراتع این کشور هماهنگی ها و همکاری ها را افزایش داد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی میان مردم آذربایجان غربی و آرماویر ارمنستان گفت: این مشترکات زمینه را برای گسترش همکاری های همه جانبه فراهم می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات موثری در بهبود روابط اقتصادی در آذربایجان غربی و آرماویر ارمنستان در حال شکل گیری است اظهارداشت: علاقمند به گسترش روابط میان دو استان آذربایجان غربی و آرماویر ارمنستان در تمامی سطوح و در ابعاد مختلف هستیم.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان آذربایجان غربی و آرماویر ارمنستان بر اجرای مفاد این تفاهم نامه تاکید کرد.

معاون استاندار آرماویر نیز در این دیدار، بر اجرایی شدن توافقات به عمل آمده تاکید کرده و خواستار ارتقا و توسعه همکاریهای دو جانیه در زمینه صادرات محصولات باغی، انواع خشکبار و سایر مسایل مورد توافق طرفین شد.

داوید سامسونیان امضای تفاهم نامه همکاری میان دو استان را زمینه ساز گسترش روبط مردم میان دو منطقه دانست و گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی و اقتصادی دو استان آذربایجان غربی و آرماویر ارمنستان روز به روز شاهد تحکیم روابط میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان هستیم.