به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» ساخته مهدی باقری با روایتی تاریخی از خیابان قوام السلطنه در جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان نمایش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی باقری که روایتی از خیابان قوام‌السلطنه قبلی یا سی‌تیر فعلی است، در جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان روی پرده می‌رود.

دوازدهمین دوره جشنواره «زردآلوی طلایی» از عصر امروز یکشنبه ۲۱ تیرماه در شهر ایروان ارمنستان آغاز به کار می‌کند و فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» در بخش ویژه‌ «ارامنه، نگاه از درون و بیرون» به نمایش در‌می‌آید. این بخش غیر رقابتی است و در آن به زندگی ارامنه خارج از ارمنستان و ارامنه ساکن ارمنستان می‌پردازد.

این فیلم دارای دو بخش است؛ یکی بخش تاریخ اجتماعی- سیاسی خیابان سی تیر و دیگری پیرامون کاراکترهایی است که در آن خیابان زندگی می‌کنند. در واقع خاطرات افرادی که در این منطقه روزگار گذارنده‌اند و برخی هم از چهره‌های شناخته شده‌ و از ادیان مختلف هستند، بازگو می‌شود.

مهدی باقری پیش از این با مستند «اهالی خیابان یکطرفه» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند شهری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده بود.

دوازدهمین دوره جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان، تا روز ۲۸ تیرماه در شهر ایروان ادامه خواهد داشت.