به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

همزمان با روز جهانی قدس، نشست «فرهنگ مقاومت ضامن پیروزی» در ارمنستان، برگزار و بر نقش ایران در حمایت از ملّت مظلوم فلسطین تأكید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با «روز جهانی قدس»، نشست فرهنگی ـ سیاسی «فرهنگ مقاومت ضامن پیروزی»  ۱۹ تیرماه به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، در محل سالن اجتماعات مسجد کبود ایروان برگزار شد.

در این نشست كه جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، علمی و سیاسی كشورمان حضور داشتند، رئیسی، سفیر كشورمان با تأكید بر گردهم آمدن آزادی خواهان مبنی بر زنده نگه داشتن آرمان فلسطین، گفت: دنیا نباید جنایت جنایتکاران را فراموش کند و  فلسطین از ذهن آزادی خواهان نخواهد رفت؛ ظلمی که بر ملّت فلسطین رفته بی سابقه است، امروز اگر در خاورمیانه شاهد عملیات تروریستی هستیم در پشت صحنه آن صهیونیست‌ها قرار دارند.

ایران نقش مهمی در حمایت از ملت فلسطین دارد

آروشات آواکیان، شاعر، نویسنده و از فرهیختگان برجسته ارمنستان و رییس بنیاد فرهنگ ارمنی، از دیگر سخنرانان این نشست بود كه تحولات كنونی را باعث نگرانی دانست، و افزود: ظلمی که در مقابل برخی از ملّت‌ها می‌رود، سبب می‌شود که در مقابل با برخی تحولات جهانی ساکت نباشیم.

وی، ادامه داد: منطقه‌ای که فلسطین در آن قرار دارد، یکی از مناطق پر التهاب جهان بوده است؛ در قرن معاصر رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها چشم طمع به این منطقه دوخته‌اند و در مقابل ملّت این سرزمین همیشه از اینکه در کشور خودش دارای امنیت و آسایش باشد، محروم بوده است.

آواكیان، افزود: متأسفانه در این سال‌ها، کارهای سازمان ملل برای به رسمیت شناختن حق ملّت فلسطین به جایی نرسید و یکی از عوامل آن جانبداری قدرت‌های بزرگ از رژیم صهیونیستی است.

وی، تأكید كرد: بدون شک ایران نقش خیلی مهمی در حمایت از ملت فلسطین دارد و به همین دلیل است که قدرت‌های بزرگ جهانی اجازه فناوری‌های نوین مثل انرژی هسته‌ای را به ایران نمی‌دهند ولی من مطمئن هستم که ملّت فلسطین در نهایت پیروز خواهد شد.

سرگئی شاکاریان، از کارشناسان سیاسی بیان كرد: تراژدی که در منطقه صورت می‌گیرد به همه ملّت‌ها بر می‌گردد و تنها مربوط به فلسطینیان نیست. برای حل مسأله فلسطین وحدت کشورهای عربی مهم است که متاسفانه وجود ندارد.

وی، افزود: اقدامات وحشیانه القاعده و داعش در منطقه ناشی از حمایت آمریکا و اسرائیل است.