به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

عضو فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری، صنعت گردشگری را یک تخصص با مکانیزم‌هایی خاص دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در محیط‌های که قابلیت افزایش توریسم دارند نیازمند ایجاد فضای مطمئن است تا سرمایه‌گذاران اعتماد کرده و در این مکان‌ها و محیط‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

کارن خانلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به گزاره‌های لازم برای توسعه گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: شهرهایی که به لحاظ تاریخی یا محیطی جاذبه گردشگری دارند باید امکانات رفاهی برای اسکان و تفریح گردشگران نیز داشته باشند، درواقع به صرف داشتن جاذبه‌های تاریخی نمی‌توان میزان گردشگران یک شهر را افزایش داد.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: هتل‌ها و اقامتگاه‌ها باید دارای حداکثر امکانات رفاهی و تفریحی  باشند تا خانواده‌ها علاوه بر گشت و گذار در شهر بتوانند سرگرمی‌های دیگری در محل اقامت‌شان پیدا کنند چراکه این اتفاق موجب می‌شود آن‌ها زمان بیشتری را در سفر بگذرانند.

خانلری افزود: باید در نظر داشت تنها مراکز تاریخی نمی‌توانند صد در صد جاذبه توریستی ایجاد کنند و از آنجا که ایرانیان بیشتر مسافرت خانوادگی را ترجیح می‌دهند باید فضای تفریحی مناسب خانواده‌ها را فراهم کرد، اگر به این نکات توجه شود وضعیت توریسم داخلی بهتر خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه مهمترین وجه تامین امنیت اجتماعی حضور بیشتر پلیس است، اضافه کرد: در تمام دنیا راه‌حل دیگری جایگزین این مسئله نشده و این واقعیت است که پلیس می‌تواند امنیت مسافران و گردشگران را برقرار کند؛ البته نیروی انتظامی ایران با وجود آنکه زحمت بسیاری می‌کشد اما خروجی آن‌ها نشان می‌دهد نواقصی دارند که بر میزان کارایی‌شان تاثیر گذاشته است.

صنعت گردشگری یک تخصص با مکانیزم‌هایی خاص

خانلری صنعت گردشگری را یک تخصص با مکانیزم‌هایی خاص دانست و گفت: برای افزایش توریسم چه داخلی یا خارجی باید این مکانیزم‌ها را شناسایی و در راستای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد، تنها با رعایت این مکانیزم‌ها، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری طولانی مدت می‌توان صاحب صنعت گردشگری شد.

عضو فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری گفت: سرمایه‌گذاری در محیط‌هایی که قابلیت افزایش توریست دارند نیاز به ایجاد فضای مطمئن دارد تا صنعتگران توریستی اعتماد کرده و در این مکان‌ها و محیط‌ها اقدام به سرمایه گذاری کنند.

تامین زیرساخت‌ها؛ از ابتدایی‌ترین اقدامات دولت‌ها برای رونق گردشگری

وی ادامه داد: در جهان کنونی توسعه و گسترش صنعت درآمدزای گردشگری که از آن به موضوع برنامه‌ریزی و نقطه کانونی توجه برنامه‌ریزان اقتصادی تبدیل شده است. تامین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای گردشگران از ابتدایی ترین اقدامات دولت‌ها برای رونق این بخش تبدیل شده است و کشورهای پیشرو برنامه ریزی خود را از این نیز فراتر گذاشته و متنوع تر کردن مقاصد گردشگری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

عضو فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری در پایان گفت: جذب سرمایه‌های کوچک و بزرگ سرمایه‌گذاران و سوق یافتن این سرمایه‌ها به سمت متنوع شدن مقاصد گردشگری و تخصصی شدن توریست‌ها از اهدافی است که دولت‌ها آن را با جدیت دنبال می‌کنند.