به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

فیلم كوتاه «آغی» به نویسندگی و كارگردانی یوسف كارگر به بخش مسابقه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان ارمنستان راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آغی» كه از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه است، از بین ۱۶۰۰ فیلم كوتاه از ۱۰۵ كشور برای حضور در بین ۲۰ فیلم بخش رقابتی فیلم كوتاه جشنواره انتخاب شده است و با فیلم‌هایی از كشورهای اسپانیا، گرجستان، سوئیس، روسیه، رومانی، فرانسه، اوكراین، لهستان، آرژانتین، دانمارك، برزیل، ارمنستان و صربستان به رقابت می پردازد.

این جشنواره كه بر گسترش مسائل انسانی، دینی، ملی و بومی تأكید دارد در بخش‌هایی مانند سینما در گفتگوی منطقه ‌ای و برنامه ‌های مدرسه فیلم برگزار می‌ شود و دارای كمپ تابستانی كارگاه فیلمسازی است كه در دوره‌های گذشته هنرمندانی چون عباس كیارستمی، كیم كی دوك، جیا ژانگكه، گادفری رجیو، آتوم اگویان و نوری بیلگه جیلان به عنوان مدرس در این كمپ حضور داشته‌ اند. این جشنواره كه از معتبرترین رویدادهای سالانه سینمای جهان به شمار می‌رود ۱۲ الی ۱۹ جولای سال ۲۰۱۵ مصادف با ۲۱ تا ۲۸ تیرماه در شهر ایروان برگزار می‌شود. رویكرد این دوره جشنواره با عنوان چهارراه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها نامگذاری شده است.

برخی از عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و كارگردان: یوسف كارگر، تصویربردار: پیمان عباس زاده، تدوین: مسعود دولتخانی، صدابردار: حسن سلمانی، صداگذار: آرش قاسمی، تصحیح رنگ: سامان مجد وفایی، بازیگران: احد پاسبانطوس، هادی افتخارزاده، یوسف یزدانی، مجری طرح: احسان مهدیان، تهیه‌كننده: انجمن سینمای جوانان ارومیه.